Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Ingela - 10 oktober 2012 11:21

Hejsan på er =))


Idag är det Onsdag och det är grått o trist vädret idag också ...

men bakanför molnen skiner alltid solen och himlen är alltid blå ;))


Minns att dagen är ny
och allt positivt kan hända :))



Igår så var jag med den vita faran på efterbesiktning och vi får åka

tillsammans ett år till :)) Tummen upp för det     


Jag sitter här nu och väntar in att jag ska fara på jobbet och jobba några timmar ...

för att sedan komma hem och njuta av att jag mår så bra ♥

Jag har befunnit mig lite i en berg och dalbana med mina

känslor om jag säger så ... Jag har haft många frågor men inga svar ...

och det kan göra så att man svänger lite i sina känslor ...

men nu har jag fått en massa svar på många utav mina frågor och då känns det genast bättre :)) 



Energitjuv


Energitjuv är personer som överför sina undertryckta och omedvetna känslor inombords på människor i sin omgivning men vägrar att se eller acceptera att det är deras egen ilska, smärta, frustration och sorg.

De för över dessa jobbiga känslor på andra för att få avlastning själva och slippa bära på allt detta inombords.

Det är självklart mycket jobbigt för den som blir utsatt,

speciellt om man själv är en givare som ger mycket av sig själv i hopp om att få tillbaka det som ges ...

vilket aldrig sker i en relation till en energitjuv.

Detta lämnar alltså givaren tom på energi tillslut utan att man riktigt kunnat förklara varför.

Under påverkan av en energitjuv upplever man ofta oförklarliga olustkänslor, ilska, irritation med trötthet som följd. Det är energitjuvens egna känslor och upplevelser som projiceras verbalt på mottagaren, det är ett maktbeteende som kan lämna mottagaren en känsla av att vara utsatt, utnyttjad, kränkt och/eller hotad.


Energitjuven gör detta mer eller mindre omedvetet och skyller mer än gärna ifrån sig, vägrar inse att det är den som är eller har problemet och inte mottagaren.

Energitjuv kommer att försöka fly och förneka.



Nu måste jag göra mig iordning för att välkommna dagen ;))


Kramar Ingela


Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards