Alla inlägg under januari 2014

Av Ingela - 14 januari 2014 12:26

Hejsan =)


Idag så är det Tisdag och ute har vi termometern på -20 grader och

det är klart och kallt ... men här inne är det varmt och skönt :) ♥


Igår kväll så fick vi nygräddad kladdkaka och så såg jag idrottsgalan

på tven med mina älsklingar ♥ Det kunde ju inte bli bättre ♥

och dessutom så hade världens bästa lill♥ bakat den :)

Jag säger bara vilken underbar dotter ♥ tusen tack

och jag älskar dig över allt annat på jorden ♥♥♥


"Att lyssna på sin magkänsla är oftast mycket klokt ..."

Så lyssna på din intuition flera gånger innan du bestämmer dig ...

Det du känner är oftast rätt ... :) ♥

Det är sant som det är skrivet ...

Jag har inte alltid gått på min magkänsla men då har det också

visat sig att det skulle jag ha gjort ...

Så hädanefter så ska jag absolut lyssna mer på den för den har

haft rätt känsla ...

Jag förstår inte vissa människor varför kan dom inte

leva sina egna liv ... varför hålla på bry sig i alla andra ...

Jag tycker att vissa personer borde lära sig vad tystnad är

istället för att springa runt och prata en massa skitsnack ...

Senaste tiden har det kommit fram till ytan till mig vad vissa

människor har sprungit runt och pratat för skit och

jag kan säga att det är fruktansvärt skrattretande

att dessa människor springer runt och pratar till höger och vänster ......

och det mest fascinerande det är att dom

har tagit historier ifrån deras egna liv som dom själv gjort och gör och

gjort det till en historia om andra människor ...

och det tycker jag är helt sjukt ...

att man ens kan hålla på på det sättet ...

allt för att försöka trycka ner en annan människa ......

Men då säger jag bara låt aldrig en annan

människa få trycka ner dig ...

 låt dom hålla på för det är endast du själv som väljer om

dom ska få lyckas ...

Jag är hellre ensam ...

 än att vara omgiven med människor som

bedrar eller sårar mig på ett eller annat sätt om och om igen

för den ensamheten har jag då valt själv ...

En vald ensamhet är ett bra ställe att besöka ...

Det gör en stark och man hittar sig själv ...

Vissa människor skulle definitivt behöva besöka ensamheten ...

för att kunna hitta sig själv för dom lever efter vad andra tycker och gör ......

Ta hand om varandra istället för att snacka en massa skit ...

Nu är det bra att ta tag i vissa saker ...


Tiden går fort när man sitter här och skriver ;)

Jag kanske återkommer lite senare idag om jag får tiden

att räcka till vill säga ;)))


Ta hand om er ♥


Kramar Ingela ♥





 
Av Ingela - 10 januari 2014 19:41

Tjaba tjena hallå där alla gooa och glada :)))


Hoppas att det är bra med alla gooa och glada människor :))

Här idag så har det blåst och snöat lite ... det snöar än lite grann ;)

men när det blåser så känns det som det vore -25 grader ute ...

fast det är bara -13 grader ute, vi är ju inte van det kalla än ;)

för det har varit så varmt den sista tiden i vinter med regn och rusk ;))

Jajja vädret blir nog bättre :) för vi vet ju att bakom molnen skiner alltid solen :) ♥

Idag så har jag jobbat så det har varit full snurr hela dagen lång

och nu så satt jag mig ner en stund och kolla om det hänt nå i datavärlden ...

mellan hockeyperioderna på tven :)


Nu är jag så in i bomben less på vissa saker ...

Ifall ni vill veta något så "FRÅGA MIG" ...

"ANTA ELLER TRO INTE NÅGONTING" ..........

Vissa människor verkar ha väldigt svårt att förstå vissa saker .....


Oj oj nu måste jag se vidare på hockeyn :)))


Ta hand om varandra ♥


Kramar Ingela ♥

Av Ingela - 9 januari 2014 13:15

Hejsan :)

Har slutat jobbet för idag så nu avnjuter jag en goo lunch innan jag far hem :)))

Kramar Ingela ♥

Av Ingela - 8 januari 2014 19:29

Hejsan =)


Idag så är det Onsdag och vädret ute är

mörkt och regnigt, slaskigt och halkigt ...

Man börjar bli gode less på detta slaskande och plaskande

måste jag få säga ... ;)

Jajja ... vi går ju mot ljusare tider om man säger så :))))


Idag så har man bakat årets första semlor :)))

Hej hopp vad tiden går undan tycker jag ...

hinner ju knappt med själv om man säger så ;)

Detta inlägg så hoppar jag både hit och dit *ler*


Idag när jag slutade jobbet så var det bara att skynda sig

att handla och sen fort fort hem för att slänga ihop någon mat för att

sedan köra lill♥ på basket träning och sedan fort fort hem ... för att gå på en kvällsprommis med hunden ... och snart så är det bara att sätta sig ner en stund framför tven och slappa en stund och sedan är det kväll och då är det bara att hoppa ner i snarklådan och få sig lite sömn så att man orkar med morgon dagen på ungefär samma sätt som idag ;))))

Man förstår ju ibland att tiden bara rusar förbi så man knappt hinner med ;) men man har inte nå problem med att somna på kvällen om jag säger så ... jag hinner knappt lägga ner huvudet på kudden ... så sover man ;)))


Nä nu avslutar jag här för nu måste jag fortsätta att se

hockeymatchen :)))))


Ha en fortsatt trevlig kväll alla gooa och glada :) ♥


Kramar Ingela


Av Ingela - 7 januari 2014 14:49

Hejsan igen :)

Jag kör ett inlägg till idag :)))

Denna handlar om energitjuvar ...

Känner du igen energitjuvar?
Du vet, dom där som vill sänka dig och trycka ner dig, illojala, dom som snor dina ideer och gör dom till sina egna, dom som vill ta din lycka ifrån dig på grund av avundsjuka, dom dom talar illa om dig för att dom är missundsamma ...
Energitjuvar är glädjedödare hittar
alltid något negativt när man är glad för något ... lyssnar inte ... påskyndar samtalet, kommer med åsikter och lösningar istället för att fråga på det du pratar om, ställer inga följdfrågor, men mär man träffar på en sån hur den är ... så känns det ... för man blir alldeles tom och slut ... För det är just det som dessa energitjuvar gör ... se upp när du träffar någon som känns igen vid denna beskrivning ... tacka för samtalet och vänd om och GÅ ...

Kramar ingela ♥

Av Ingela - 7 januari 2014 12:42

Hejsan =)

Nu har vi ett nytt år 2014 framför oss :)
Vi lämnar år 2013 med många goda minnen och många motgångar ... tar med oss våra minnen och både lär oss utav motgångarna och medgångarna :)
Nu ser jag/vi framåt och hoppas på ett fantastiskt underbart år med mycket medvind i seglen :) ♥
Jag har försökt att komma underfund med vissa människor och jag har lärt mig en sak och det är ... vill människan prata skit o sprida en massa skit så gör den/dom det ... men det finns bara en sak o det är ... det säger bara mer om hur dom själva är och beter sig,
Men jag tycker det är tragiskt att vissa människor kan uttala sig om saker som dom inte har en susning om ... utan bara TROR saker och ting ... det är för mig en stor gåta ... men folk i denna värld är så avundsjuka och svartsjuka på att människor kan vara o göra som man vill ... man lever helt enkelt ett eget liv ... det finns så många människor i vår herres hage som lever andras liv ... som inte vågar leva sitt eget liv ...
Jag förstår inte varför man har behovet till att smutskasta folk och prata en massa skit om folk bara för att såra och trycka ner folk för det är precis som vissa människor gör ...
Det gör dig ju inte renare själv om man säger så ......
Jag vet personer som är på det sättet ... och det är fruktansvärt tragiskt att både uppleva och se ...... Men personen/personerna ifråga får en dag stå sitt kast ... förr eller senare kanske folk i närheten får upp ögonen för vissa människor ...
Rensa bort negativa och energitjuvar från ditt liv och du kommer att få tillbaka glädjen och lyckan i ditt liv :) ♥
Nu ska jag ta tillvara på dagen vi har här och nu :) ♥ ta hand om varandra ♥

Kramar ingela ♥

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards