Alla inlägg under januari 2011

Av Ingela - 31 januari 2011 14:44

Hejsan på er!

 

Idag är det Måndag en ny dag med nya förutsättningar :) Helgen har varit bra men vissa undantag kan man ha varit utan ... men allt har löst sig och det var ju bra det i alla fall :)

 

Det är kanonskönt ute nästan så man tror att det är år i luften ;)) och det känns så skön när man tänker på det att vi går mot ljusare tider och att vi har sommaren framför oss     

 

Jag ska inte vara långrandig idag för att egentligen vet jag inte vad jag ska skriva om ;) så det får bli den korta versonen idag *ler*

 

Kramis på er och hoppas att ni får en riktigt bra dag :)

 

Kram Ingela

Av Ingela - 28 januari 2011 14:47

Hejsan svejsan!

 

Idag vaknade man huvudet upp och fötterna ner och det är ju laddat för en perfekt dag eller hur *ler* ...

Lillgumman for till skolan och jag gick en långprommis men lilleman (hunden) och jag kan säga att det var ett underbart väder ute och är för den delen ;)

For förbi skolan och sedan for jag på stan och gjorde lite ärenden :) och sedan har jag kommit mig hem med lite smått o gott ;)

Ikväll så är det fredagsmys framför tven till Lets dance med familjen och tror att jag ska ta och ge mig på håret och ge den en ny glans =) och kanske man ska ta och göra en helrenovering av mig själv ... jaaaa bara tänka på mig själv en stund (egotid) =) för det händer inte så ofta kan jag lova om det inte dyker på nå annat ...

 

Middag för ikväll blir nog fläskfile med bearnaisesås och klyftpotatis =)) tummen upp för det ... Det är lika bra att sätta igång på en gång annars får vi äta middag i natt typ *asg*

 

Ni ska ha en otroligt bra och trevlig kväll och helg många kramar på er ...   

 

Kram Ingela

Av Ingela - 27 januari 2011 17:16



           


                 Planering på hög nivå är det ända jag säger idag ;)

Av Ingela - 26 januari 2011 22:42

Tjenixen på er!


I dag så har dagen gått så fort ... den har bara rusat förbi helt enkelt =) Vädret har varit helt ok, kunde ha varit lite vamare tycker jag om jag tänker efter *asg*

Hoppas att ni har haft en bra dag i alla fall =) Det har jag haft i alla fall =)

Livet leker och man är sprudlande glad jaaaa vad kan man mer begära *asg*

 

Idag så har jag inte mycket att komma med på denna sida så jag helt enkelt säger God natt alla mysiga och trevliga människor som finns där ute hoppas att ni sover gott och drömmer sött =) Många kramar från mig till er ...

 

Kramar Ingela

Av Ingela - 25 januari 2011 07:37

God morgon världen!

 

I dag så känner jag mig sprudlande glad från huvudet ner till tårna och mer där till ... livet leker *asg* ...

Idag så händer det väl inge speciellt tror jag ;) jajja vi måste hålla tummarna och tårna för att det går bra för hockeyn i kväll =)

 

Jag skriver den korta varianten idag ;) Hoppas att ni får en helt underbar dag Många kramar =)

Kramar Ingela

Av Ingela - 24 januari 2011 08:33

God morgon på er!

 

Idag är det Måndag och det känns jättebra förrutom att lillgumman fortfarande är sjuk :( inge roligt alls lillgumman ... många kramisar och kärlek till dig   Älskar dig =)

 

Vädret ute är otroligt skönt och härligt tycker jag även om dagen inte riktigt börjat än kanske för vissa ;) men Buster han har fått sig en härlig prommis ute i det fria *ler*

 

Jag har egentligen inte så mycket att skriva om men några tankar och funderingar har jag haft om man säger så ... ;)

Är egentligen väldigt besviken på vissa människor att man hade sånna runt omkring sig är en oförklarig gåta men man tror ju inte att människor runt en är så falska =( själv har man fått lära sig ... "behandla en människa som du själv vill bli behandlad" och tydligen ska man behandla vissa illa visar det sig ... självklart är jag inte jag heller världens bästa människa ... men jag försöker ändå men vissa dom fortsätter och trycker ner och smutskastar andra och jag tycker det är helt otroligt att dom har vänner kvar runt omkring sig ... jajja dom vännerna är väl lika dana det kanske är därför det funkar så bra ........................................

Just nu är det väldigt bra att få ur sig en del tycker jag ;) Jag är på vädringsstigen om ni funderar snart kanske är jag och hälsar på hos dig och tar upp en del saker ;)

 

Nä nu till någonting helt annat =)) Idag har jag vissa ärenden jag måste fixa och sedan är det bara att fixa till i hemmet också för tydligen sköter det inte av sig själv *asg* även om jag hoppas på det så verkar det inte hända nåt där *asg* så ni får ha det så bra och sköt om varandra så kanske vi möts sedan man vet aldrig ;)

 

Många kramar Ingela

Av Ingela - 23 januari 2011 21:23

Hejsan på er!

 

Nu har helgen snart sitt slut och det har varit en bra och lugn helg men lillgumman fick inte spela idag pga feber och förkylning :( men det kommer flera dagscuper ... men Benke sa att dom varit jätte duktiga :) och det hade gått bra och det var ju roligt att höra :))

 

Kan säga så här mycket givande dag och lärorik dag man väntar med spänning ;)

Det är alltid lika roligt att höra vissa som pratat bakom ryggen på en kan inte förstå att man is hålla på ...... kan man inte prata med personen i fråga om man har problem med något och reda upp problemen ... (nä varför ska man göra det då har man ju inte något att tala om för sina kompisar ...) jag säger bara en sak och det berättar bara mer om hur du/ni är som människor ... Skaffa ett liv och prova göra något annat än att sitta som skvallert..... jag förstår inte va man får ut utav det ... (sanningen hinner alltid ifatt) man förstör bara för sig själv om ni inte visste det ;) och här har sanningen nåt mig om jag säger så ... och precis som jag trodde dessutom ;)

 

Den som inte säger sanningen om sig själv kan inte säga den om andra.

 

Jag säger otroligt roligt att det är så många som läser min blogg varje dag tack för det :))

 

Jag hoppas att ni har det underbart och att ni får många kramar varje dag :)

 

Nu måste jag avsluta för ikväll men jag återkommer med fortsättningen om jag säger så ;)

 

Många kramar Ingela

Av Ingela - 21 januari 2011 11:15

Tjenixen på er!

 

Idag är det fredag och det känns jätte skönt tycker jag =)

Vädret för idag är snöigt för det har just börjat snöa så vad passar inte bättre än denna låt =)

 

 

Nu tycker jag att det får vara bra med snö ;)

Vi mår bara bra men tror att det har krypit in nån bakterie (Förkylning)

för lillgumman är lite på håret att bli förkyld :( nös och nös på morgonen och början till feber ... få se om hon klarar sig ifrån den ... för hon hoppas till att vara frisk för hon vill så gärna spela på Söndag ... vi får hålla tummar och tår =)

Annars händer det väl inte så mycket tycker jag man tar en dag i taget och får se vad dagen har att erbjuda =))

 

Jag känner fortfarande att man hjälper och stöttar med all sin energi och ork så gott man kan, och man får inte mycket energi tillbaka kan jag lova 

=(  känns så  jä...la tråkigt måste jag säga, Nu måste jag ta till med hårdhandskarna känner jag för det kan inte hålla på så här och då får det bära eller brista vilket som men en bättring måste ske punkt slut ...

Tråkig handling men vad ska man göra när inte människor förstår någonting och man har sagt och pratat om det mer än en gång men det händer ingen bättring ... jaja så är det ;)

 

Nu till nåt helt annat =) jag har lovat att baka goo kaka med lillgumman idag så få se vad det blir för nå smarrigt ;) får väl sätta in lite bilder sedan *ler* och sedan är det fredagsmys framför tven till Lets dance med lillgumman och kanske resten av familjen men då går det väl upp två solar på denna jord *asg*

 

Här kommer en fredagsfräckis ;)

 

Det gamla paret skulle ha sex, men gubben hade svårt att få in den. Till slut gick han ut i hallen och hämtade ett litet skohorn som han lade den skrynkliga manslemmen på och förde in den försiktigt. Då säger den ena äggstocken till den andra:
- Nu är det nog sista gången, för nu kommer den fan in på bår!!!

 

Som avslutning denna låt ;)

 

Ni ska ha stora varma kramar och ta hand om varandra ikväll och i helgen =)

Kram Ingela

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards