Alla inlägg under november 2012

Av Ingela - 29 november 2012 15:15

Hallå på er =)


Idag är det Torsdag och jag börjar återhämta mig väldigt bra

tycker jag :) men inte är man kry direkt ... men nu är man

så pass bra att man orkar stå på benen ialla fall ;) så nu blir det jobb imorgon och

hela helgen :)) ♥ bara ta tag i livet igen efter att ha varit i sängliggandes länge nog ...

Bara att se det positiva ... jag lever ju ♥

Sök guldkornen i vardagen
och du skall finna
att du är förmögen ♥

och jag lovar jag är rik :)) ♥♥♥


Nu har jag förhört lill♥ på engelska läxan och

hon skötte sig kanonbra som alltid :)) ♥

Så provet kommer hon att fixa lätt som en plätt :))


Jag har tänt alla ljusen så vi får myspysigt här hemma ♥

oj så jag älskar ljus för dom sprider så mycke ljus o värme o

man får en massa härligt myspys i kroppen också :))


 

Kramar och ha en fortsatt trevlig Torsdag ♥


Kramar Ingela

...

Av Ingela - 28 november 2012 10:57

Hejsan på er =)


Nu är Onsdagen här och jag har fortfarande feber :(  

Men nu har min röst kommit tillbaka i alla fall :))


Lite ditten o datten :)


Nu är första kastet slaget med tärningen och

jag har tagit första steget ...

Jag vågar stänga dörrar bakom mig,
för då vet jag att
jag kan öppna nya framför mig. ♥

Hoppet är den som har sträckt ut sin hand till mig och

det kommer att stanna
tills ljuset åter når mig ♥

Och jag kommer aldrig någonsin att ha

människor bredvid min sida som

vänder kappan med vinden ...

och till vissa människor kan jag bara säga så här ...

Att snacka skit bakom ryggen på folk är som
att sitta i en gungstol ...
- Du har något att göra men du kommer ingenstans.

Du förstör den bro du själv en gång måste gå över ...


Det finns nämligen vissa människor här på jorden som jag aldrig

och då menar jag aldrig vill ha kontakt med igen ...

där är mina dörrar stängda för evigt ...

Lögner, Svek, Saknar empati, Saknar respekt, m.m

Ja ... listan kan göras fruktansvärt lång ...

Jag är så less på människor som vänder kappan med vinden

och det värsta med sånna människor

det är att dom inte tror att man vet något  ...

som en bekant till mig sa ...

- Livet är fullt med människor som har till hobby

att leta fel på andra och bara vara GODA själva.

Då jag nog tycker att det är enklare att se det goda, för det gör inte ont. ♥

Och jag håller fullständigt med ...

Det finns många människor som letar fel o brister på andra

människor och när det kommer till dom själva så

är dom ju så ärliga och goda på alla det sätt o vis för dom har ju inga fel o brister

och dom gör ju inga misstag osv osv

men det är jävligt enkelt att sitta och prata en massa skit om andra ...

Jajja ... sånna människor stänger man dörren för så enkelt är det ...

då är dom utelåsta och får gå någon annanstans,

för förr eller senare så biter dom sig själv i svansen ...


Nu ska jag vila en stund så att jag

får bli fri från denna förkylning  

 någon gång ...


Kramar Ingela




Av Ingela - 26 november 2012 14:37

Hejsan på er =))

Idag är det Måndag och jag har blivit dunder förkyld med feber o rösten har gjort sitt tydligen :((
Just nu ligger jag o skriver via mobilen ;) så ni får ha lite förståelse om det blir lite stavfel här o där ;)
Har haft en supertrevlig helg förutom att man har blivit förkyld ... har gjort jul här hemma inte allt men en del :) mysigt är det älskar julens mys ? Ni ska få några bilder sedan ;)
Jag säger bara en sak o det är ... vill jag sätta upp julen så gör jag det o ni som inte vill göra det behöver inte göra det ... Det är fritt val vilket som ...
Jag får fortsätter senare att skriva känner att jag är för risig :(

Kramar Ingela

Av Ingela - 13 november 2012 13:01

Hejsan på er =)


Idag har jag varit på lite kurs och jag kan säga

att många goda skratt fick man :)) och sånt gillar jag ♥

Riktigt roligt var det och många tankeställningar fick man :))

Härligt med en bra start på dagen :) ♥


Foto

(Bild o text är från fb:s sida: Den värkliga verkligheten & gemenskapens sida)


Vissa människor tycker dom har rätten att

lägga sig i andras liv ...

och

Vissa människor snackar mycke skit också för

att dölja sitt eget ...

Vissa  människor vågar inte ens

stå för det dom har sagt och gjort ...

Men då säger det ju allt om vissa människor också ...


Mitt hjärta ♥


Det har vissa människor trampat på ...

Det har vissa människor krossat ...

Det har vissa människor sårat ...

Det har vissa människor lurat ...

Det har vissa människor varit oärliga mot ...


Ändå fungerar mitt hjärta ♥

på grund utav ...


Glädjen utav människor som vill glädjas med mig

Kärleken jag får utav människor som älskar mig för den jag är ♥

Ärligheten jag får utav människor som jag älskar och blir älskad utav ♥


Allt handlar om att:

Göra det jag mår bra utav,
för då mår jag som allra bäst ♥


 Vara med dom människor som vill mig väl och ger mig positiv energi,

för då mår jag som allra bäst ♥
 
Allt handlar om att man ska må bra i sitt eget liv

för ingen kan skapa mitt liv hur jag ska leva  :)) ♥


För att skapa positiv energi och glädje här i livet så

  måste man göra vissa val och rensningar här i livet och

tömma och glömma vissa saker så enkelt är det ...

Det finns många oskrivna blad och kapitel och

var inte rädd för att släppa lös era val och drömmar :))

Våga välja nya vägar och gå framåt med lätthet i stegen ♥


Nu måste jag avbryta mitt skrivande för jag fick besök

men ha en fortsatt trevlig dag och ni ... ;)

Glöm inte att hålla tummarna för lule i hockeyn i kväll :))


Kramar Ingela


  




Av Ingela - 11 november 2012 14:24

Hejsan på er alla där ute i världen =))


Idag är det Söndag och det är fars dag idag ♥

Jag vill passa på att säga ...


Grattis till alla och gooa och glada pappor där ute i världen och jag 

hoppas att ni får en trevlig och mysig farsdag ♥  :))



Lillgumman ♥ har firat pappa på farsdag ♥



Grattis på farsdag Bengt du

är en otroligt bra o härlig pappa ♥ ♥ ♥

Kramar och jag älskar dig ♥


Han fick avnjuta en goo frukost och se på lite film på tven ♥

och så fick han sig lite paket :))

Han har fått mysa in farsdag idag ♥ :))


Jag har önskat min gooa pappa en

riktigt mysig och trevlig farsdag ♥


Nu ska man bara mysa på ett tag och sedan så ska man fara på lill♥

innebandyträning och sedan så ska vi ut till Alvik och fortsätta att fira

farsdag hos Sandra och frank :))

Vi har en härlig dag framför oss :))


  Pappa en dotters

första kärlek   


Ute är det regn och rusk men vad gör det ...

när man får vara inne och mysa med sina älsklingar ♥

Tillvaron lyser upp här inne i hemmet med värmeljus o

en massa kärlek   


Helgen har gått i myspysets tecken ♥

vi började i fredags och vi fortsätter med det tecknet tycker jag

för det är fruktansvärt mysigt ;))



Kramar och ha en fortsatt trevlig o mysig dag på er   


Kramar Ingela

Av Ingela - 9 november 2012 09:11

God morgon på er =))


Igår så gjorde du hela min dag :)


Min kära vän ♥


Du ger mig styrka när jag är svag ...
Du ger mig tröst när jag behöver ...
Du delar din glädje och positiva energi med mig ...
Jag säger bara ...
Alla skulle få ha en vän som dig ♥
Min kära vän ♥


Alla skulle må så mycke bättre om

man tog tillvara på allt

som ger positiv energi ♥


Jag säger bara

 Jag mår så underbart härligt i kropp o själ :)) ♥♥♥


Dagen har nyss börjat och jag hoppas att lill♥ får

en friskare dag och att lill♥ blir frisk nu :)) ♥


Nu ska jag ta och fixa lite näring åt världens bästa lill♥

så att hon blir frisk :)) ♥


Kramar Ingela

Av Ingela - 8 november 2012 17:21

Hejsan svejsan på er =))


Idag när jag vaknade hade jag ett sms i min telefon med en text i min telefon ♥
som gjorde att jag fick ett leende på läpparna och ett varmt hjärta ♥

Jag fick en dagens ros i tidningen idag :)))
Den kommer jag att leva på länge :)) ♥
Den gjorde hela min dag kan jag lova ♥ :))


 


Hipps vips så är klockan lite över fem och

vad gör man en sådan här dag då man är hemma med ett litet ♥ som har feber o är dålig ... självklart tar man hand om lill ♥

men när hon sover så klättrar jag efter väggarna ...

Jo man vänder upp o ner på allt i hemmet o börjar om från början *asg*

Jag har börjat i v-rummet och vänt upp o ner på allt ... nästan klar där :))

sedan fortsätter man till nästa rum ♥ :))



lalalalalalalala

Nu samlar jag ihop alla pingisar och fortsätter med det jag höll på med :))


Kram på er och ha en fortsatt trevlig och mysig Torsdag ♥


Kramar Ingela



Av Ingela - 6 november 2012 08:44

Hejsan svejsan på er =))


Hoppas att ni sovit gott ♥

och att ni njuter så här på Tisdagens första timmar av dagen ;))

Själv så vaknade jag med ett ryck ...

kollar på klockan och inser att jag/vi har försovit mig/oss :(

jag hoppar upp och väcker lill♥ klockan var då fem i åtta ...

hon klär på sig och fikar och borstar håret och tänderna

ja allt man gör på morgonen ;))

Vi sätter oss i bilen och är på skolan kl 08,11 :)))))

Det var superbra jobbat tycker jag :)))

Men jag har då inte vaknat än kan jag lugnt säga *ler*

Vad var det som hände *asg*


Idag är jag ledig och jag känner att först och främst måste jag vakna

till liv och sedan ska här röjjas :)))))

Både på det ena o på det andra planet ;))


Din första magkänsla

brukar ofta vara

den som visar sig

vara den rätta ...


"Det är tydligen skillnad på lort o pannkaka"


För er som inte vet betydelsen så är det

ett gammalt talesätt som visar hur det ibland görs skillnad på olika människor.


Vissa människor har så mycket att göra
med andras fel o brister, vad dom gör o inte gör ...
men ha ögonen på sina egna fel o brister
är dom ta mig fan blinda för ...

Helt otroligt att vissa människor har tid

med att hålla reda på alla andra ...

Det säger mer om den som pratar skit

än den som blir omtalad ...

Människor som snackar en massa skitsnack ...

biter sig själva i svansen förr eller senare ...

sanningen hinner alltid i fatt dom förr eller senare ...

Och här kan jag lova att vissa saker har kommit fram

till mig ... som jag aldrig trodde att vissa människor kunde göra ens ...

 och jag hoppas att vissa människor

har dåligt med att sova om natten ...

för jag tycker inte synd om dessa människor om jag säger så ...

men som sagt var sanningen kommer alltid fram förr eller senare ...

Jag kommer inte att namnge någon för så lågt sjunker inte jag ...

men ni har bitit er själva i svansen och

ni är då ta mig fan blinda på hur

eran egen bild ser ut på er själva om jag säger så ...

Jag har inget till övers för er om jag säger så ...

sedan får ni tolka det hur ni vill

det är eran jävla huvudvärk om jag säger så ...

för jag skiter fullständigt i vilket ...

Så ja :) nog om detta ...

Nya blad skrivs i min bok   

och framför allt själen mår alldelens förträffligt bra :))


Nu ska jag fortsätta att röjja lite :))


Ha en underbar fortsatt trevlig dag på er :)) ♥


Kramar Ingela

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards