Alla inlägg under april 2011

Av Ingela - 29 april 2011 08:30

Hejsan på er!


Solen skiner och fåglarna kvittrar och sedan är det ju fredag, kan ju inte bli bättre :)) Nu är det bara göra sig i ordning och hoppa på cykeln och fara och jobba :))  Planerna för idag är efter jobbet är städning som står på listan ;) sånt där roligt måste *ler* Jajja det är skönt när det blir gjort :))


I helgen är det majbrasa som gäller grilla lite korv :) och middagen blir kött som vi grillar :)) Hoppas att vädret blir bra :)


                                


          Ha en skön helg med majbrasa och myspys :)) Kramar till er :))


                            Kramar Ingela

Av Ingela - 28 april 2011 10:41

Hejsan på er!

 

Idag skiner solen och fåglarna kvittrar =) dagens planer ;) pyssla o dona lite göra middag och fara och jobba och medans jag jobbar så far lillgumman och gubben och flyttar åt Sandra o Frank, han har lånat lastbilen från jobbet så det ryms allt på en gång :) och det är ju skönt så slipper man att fara flera gånger :))

Så ser denna dag ut med lite korta drag :))


Styrka kommer inte från att vinna. Din kamp utvecklar din styrka. När du går igenom svårigheter och beslutar att inte inte ge upp, det är styrka.


Ge aldrig upp !!! även om du får svårigheter i livet, det är en lärdom i sig att ha svårigheter efter livets väg, det är en lärdom som gör att du får erfarenheter och gör dig starkare som människa ... men det är bara upp till dig att ta dig vidare.

Man ska lyssna och lita på sin egen magkänsla då blir du stark i dig själv och får den styrka som du behöver för att finna glädjen hos dig själv ...

En vän kan man luta sig till om man behöver råd efter vägen, 

En vän är den som känner dig som du är, förstår var du har varit, accepterar vad du har blivit, och ändå, varsamt låter dig växa. Den sanne vännen visar sig i nödens stund.

En riktig och ärlig vän pratar aldrig bakom din rygg till någon annan ..................... och visar det sig så att din vän går bakom ryggen på dig, så är det ingen vän att ha ... för då älskar din vän inte dig som du är, och sånt kallas ogräs i mina ögon och det vill man inte ha i sitt liv .............................

Ge inte upp ... för även om det känns tungt nu, så kommer det bli bättre jag lovar :)

Jag är inte felfri och det vet jag, men det gäller att kämpa och arbeta med sig själv, därför behöver man inte vänner runt omkring sig som bara ser fel och brister hos en och pratar därför bakom ryggen på en, det är bara att lämna sånna vänner för det kallar jag inte för vänner ... dom får inte plats i mitt liv ..........


Nu avrundar jag mitt skrivande för idag så ha en underbar dag och kramas mycket det är bra för själen =))


Kramar Ingela

Av Ingela - 27 april 2011 10:21

Hejsan på er!

 

Idag skiner solen och fåglarna kvittrar det är dax att fånga dagen =)



                                      


Jag har tappat energin undra vart den tog vägen ??? tror jag måste leta upp den om jag går samma väg tillbaka kanske man finner den *ler*

Skam den som ger sig ;) Tror att jag fann den ... när jag tänkte till så fanns den redan där *asg*

Nu har jag beslutat mig för att nu ska här röjas både på det ena planet och det andra *ler* det verkar som att det gör inte det av sig själv av nån konstig anledning *asg* men man kan ju alltid hoppas ;))


                                         


Kramar Ingela


Av Ingela - 26 april 2011 08:16

Hejsan svejsan på er!

 

Idag är det grått och trist väder ute :( imorse så vaknade man att det ösregnade ute kändes som att taket skulle komma in *asg* jajja det kan gärna regna under natten och tidig morgon när man sover *ler* och på dagarna kan det vara fint väder ute :))

Nu är första skoldagen efter  lovet ;) så lillgumman sa jaha då var det skoldag igen *ler* men dom börjar med bad så första skoldagen var inte så dum tyckte hon :)

Jag ska snart göra mig iordning och fara och jobba och sedan är det bara att fara och handla och sedan hem och städa och göra middag :)) så dagen är räddad ;)


Påsken har varit lugn och skön och det har ju varit så fint väder så man har tagit och grillat och suttit ute och ätit :)) men så här efter påsk så har man fått feber och känner sig allmänt hängig men det är bara att bita ihop och göra det bästa av sittuationen ;))

Snacka om att det går fort fram nu har påsken varit och nu är det valborg som hägrar sedan är det maj :)) ja det är som jag säger snart är det Jul *ler*

Hoppas att det blir lika fint väder till valborg som det var till påsken ja det kan ju få vara bättre också =) Jag tror att det är första valborgen som snön smält bort så pass snabbt ändå :)) Gubben har inte behövt skotta fram grillplatsen i år :)) och det är väl första gången det har hänt *ler*


Nu ska jag ta och göra mig iordning och sedan fara så ha det så bra på er och stora kramar från mig till er =))


Kramar Ingela

Av Ingela - 25 april 2011 14:49

Hejsan svejsan på er!

 

Idag är det måndag (annandag påsk) solen orkar inte tränga igenom ordentligt idag :( Jag känner mig krasslig feber och förkyld allmänt hängig :( jajja det är bara till att bita ihop och inte känna efter så mycket , så går det säkert bra idag ;)

Fara och jobba en stund o sedan fara och hämta vännerna från flyget i kväll :))

annars idag har det varit lugnt man har inte så jätte mycket ork om man säger så med feber i kroppen ...


vad tiden går fort fram tycker jag, snart är det maj och sedan är det snart jul *asg*

Nu ska jag gå och lägga mig en stund innan man far iväg så att man orkar med dagen :) så har det så bra och ha en underbar fortsatt dag :))


Kramar Ingela

Av Ingela - 20 april 2011 16:15

Hejsan svejsan på er!


Nu är det klart med var jag ska börja jobba =) så nu är det bara att sätta på sig hårdhandskarna och börja svettas ;))

Påskharen kom med ett jätte bra ägg ;) =))

Men var jag börjar det får ni se ;) *ler* så ni som går och undrar får vänta ett tag till ;)


Jag måste få säga att det känns så skönt att sommaren börjar närma sig, det blir ljusare och ljusare och man känner sig piggare och piggare tycker jag =) Ja livet känns bara helt perfekt med andra ord =) *asg* hoppas att ni har samma känsla som jag ;) för jag lägger inte manken till med energislukare för dom  sätter jag åt sidan, så får dom klara sig själv ;) ...


Nu ska jag snart fara och skjutsa iväg lite vänner till flyget så att dom hinner komma med flyget i tid ;)) Kramisar till er och sköt om er =))



Fest i hela huset =) (Bigbrotherlåten)


Haaaaaaaaaaaaaa en underbar Påååååååååååååååååskhelg =) Kramisar till er alla =)) Ingela




Av Ingela - 20 april 2011 08:31

Hejsan på er!

 

Idag är det Onsdag och vädret ute är grått och trist, men livet leker i alla fall även om det är grått och trist ute =))

Idag är det full fart som gäller har mycket som ska göras =)

Först måste man få i sig lite frukost och sedan göra sig i ordning =)

I år blir vi hemma till påskhelgen, jag jobbar och lillgubben har jour hela helgen så vi blir på hemmaplan ... men det blir ju myspysigt det också =))


                                


            Hoppas att alla får en riktigt Glad Påskhelg =))

                 Med mycket mys och trevligheter =))

      

                         

 

Ha nu en underbar Påskhelg med nära och kära och krama om varandra och ta hand om varandra =))

 

                           Kramar Ingela

Av Ingela - 18 april 2011 10:55

Hejsan på er =)


Idag är det Måndag och helgen har susat förbi och ute idag så lyser solen men det blåser så in i norden :( så det känns kallt ute ...

Idag är det jobb som hägrar senare på eftermiddagen =) men först måste man väl göra lite nytta ;)

I veckan ska jag ta och ringa lite samtal hit o dit och sedan är det klart med vad jag ska syssla med här framöver =)) 

jajja "det blir nog bra en annan dag"     


Rykten är som falska pengar. Rättskaffens personer skulle aldrig tillverka dem, men de ger ut dem utan betänkande.


Ryktet växer medan det sprids


Den som talar illa om någon i din närvaro ser gärna att du för talet vidare.


Folk som känner styrka och tro på sig själv, är inte avundsjuka.


Vissa människor ger sina bekymmer simlektioner istället för att dränka dem.


Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.


Ja listan är lång om man säger så ;)


Fånga dagen och se det från den ljusa sidan, livet har mycket att ge dig om du fångar det. Passa på att göra sånt som du verkligen vill ... livet går inte i repris och du har livet framför dig om du bara fångar det.

Det är bara upp till dig hur du vill att det ska se ut.
Varje dag så skriver du ett nytt blad i din historia passa på då att skriva in roliga och händelserika dagar. Livet kan vara tungt ibland men livet är inte lätt alla gånger. Men red upp det tunga på en gång och gräv ner det och gå vidare efter livets väg och låt inte människor stå ivägen för dig utan se möjligheterna att gå vidare ... Puss och kram ♥ ♥ ♥
 
Kramar ingela

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards