Alla inlägg under april 2011

Av Ingela - 16 april 2011 13:45

Hejsan på er!

 

Nu är jag här igen *ler* tänkte att jag ska skriva några rader ...


Vad är det för fel på vissa människor ???

Att inte människor kan hålla koll på sig själv och fundera på hur dom själva är och beter sig, nä dom ska sitta och hålla koll på vad andra gör och säger och på vilket vis dom gör det på osv osv

Alla människor är olika på alla det sätt och vis och det är ju tur det måste jag få säga ... det har framkommit vissa saker och jag säger bara vilken tur att sanningen om denna människa har kommit fram till mig fy fan säger jag bara ... 

Jajja denna människa kan inte ha det bra i själen och hjärtat kan jag lova ...


Just nu är jag och jobbar och står i :) men hade en liten stund till övers så jag tänkte att jag skriver lite :)) 


Sedan har det hänt jätte trevliga händelser som jag kan berätta om vid ett senare tillfälle när jag har mer möjlighet ;) visst lät det spännande :) så nu har ni lite och fundera på vad det kan vara *ler*


Sedan måste jag också få säga att vad kul att det är så många som vill vara med och läsa om vad som händer mig :)) Tack till er    


Tack till min underbara vän som alltid finns vid min sida   alla skulle behöva en vän som du :)) och du vet mycket väl att det finns bara en som du :)) Love you


Stora kramar Ingela


Av Ingela - 16 april 2011 08:33

Hejsan på er!

 

Idag är det Lördag och solen skiner med sin frånvaro :( jajja men det är skönt väder ute ändå :) Var och prommade med Buster ute och det var en skön sväng :))


Nu är det bara att göra sig iordning för att fara och jobba hela dagen, så ni där ute ni ska ha en underbar Lördag och helg :))

Idag skriver jag bara några få rader för jag måste fara iväg men lite blev det ju *ler*


Stora kramar Ingela

Av Ingela - 11 april 2011 09:26

Hejsan svejsan på er!

 

Idag skiner   och det känns som det blir ett jätte fint väder idag =)

Det är bara synd att man fortfarande är sjuk :( Jajja man ska väl få bli frisk någon gång *ler* förhoppningsvis :))

Nu är det bara att ladda batterierna så att man får ny frisk energi så att man blir människa nån gång *ler*


Den som inte griper lyckan när han har den, han har heller ingen rätt till att beklaga sig när den vänder honom ryggen .

                                    


Telefonen har gått varm denna morgonen men bara en massa positiva telefonsamtal :))

Detta kommer att bli en väldigt spännande vecka att se fram emot måste jag verkligen säga *ler* =)) men först måste jag bli frisk :)) 


Den positiva tänkaren ser det osynliga, känner det ogripbara och uppnår det omöjliga.


Ha en underbar dag på er =))

 

Kramar Ingela


Av Ingela - 10 april 2011 23:16

Hejsan på er!

 

Nu är det Söndagkväll och helgen har dragit förbi ... jag har inte blivit kvitt denna magsjuka än, så det känns riktigt trist måste jag få säga men man får se det positivt  på det hela har säkert gått ner 5-6kg hittils man får fortsätta på den banan kanske ;) *ler*

Nu börjar vi en ny vecka med nya utmaningar och massor att se framemot ;) förhoppningsvis, det är som man gör det till :))


Natti Natti världen !!!

 

Stora varma kramar Ingela

Av Ingela - 9 april 2011 12:24

Hejsan på er!

 

Idag är det Lördag och magen vill inte till att ge sig :( vågar inte lämna hemmet om man inte har ett dass i närheten *asg* :(

Lillgumman har följt med en kompis till Arcus och gubben har farit på basket, hade gärnat följt med men,men sånt är livet ibland man kan inte göra allt man vill ;))

Jag får roa mig på annat sätt :))

Idag får det räcka med dessa rader tycker jag *ler*


Stora kramar Ingela

Av Ingela - 8 april 2011 13:11

Hejsan på er!

 

Jag måste säga usch och fy för att ha magsjuka :( inge roligt alls ... toan har gått varm här hemma kan jag lova, tur att man har tillgång till toalett ;) tredje familjemedlemmen har fått magsjuka :( jajja man får hoppas att det blir bättre snart ;) vi får hålla tummarna :))

Jag vart tvungen att ge mig ut och handla lite och kan säga det var ingen hit men vad ska man göra när ingen kan göra det åt en ;) då är det bara bita ihop och fara, men nu har man fyllt på lite i kylen så nu klarar man sig ett tag förhoppningsvis till när vi blir frisk :))

Tankarna och funderingarna har snurrat friskt denna vecka kan jag lova både på det ena och på det andra ... men det är ganska bra att skriva sina funderingar och tankar ibland, för om man vill att vissa saker ska sprida sig fort så gör det de ;) det kan jag lova ... vissa människor kan ha det som samtalsämne haha ;) i och med att dom inte har något annat än sitta och prata skit om en ;) men samtidigt måste man ju vara intressant i och med att dom inte har någonting annat att prata om *asg*

Jajja nu ska jag ta och gå och bädda ner mig ett tag som övriga familjen har gjort ;)

Så ni ska ha det så bra och jag håller tummarna för att ni slipper magsjukan som går nu den är verkligen ingen lek ;)


Kramar Ingela

Av Ingela - 6 april 2011 08:37

Hejsan på er!

 

Idag när jag var ute med Buster så snöar det blötsnö, så det är slaskplask ute idag kan jag säga :(

Jajja idag så är det röjja som gäller och städa ;) sånt där roligt göra men det är skönt när man är klar =))

Lillgumman är hemma idag också med magsjuka, stackars lillgumman   men jag får kurera henne och kramas lite =) Hoppas att hon kryar på sig snart

 

Mina funderingar och tankar spinner vidare idag ...


Jag kan säga oj vad man ställt upp här i livet för andra, men oj när man sätter sig ner och funderar vad har man fått tillbaka av vissa människor då blir man mörkrädd faktiskt :( det känns oerhört trist att man är så snäll och ställer upp och gör saker och ting allt vad man kan för andras skull ... så att man glömmer bort sig själv ... usch och fy jag blir riktigt förbannad när jag tänker på det, att det finnas människor som  är så egocentriska ... sedan finns det dom som öppnar armarna men är fruktansvärt falska bakom ryggen på en också :(

Ja det finns en salig blandning där ute måste jag få säga ... just nu känner jag en besvikelse på vissa människor som visade sig vara väldigt falska måste jag få säga,(sanningen hinner alltid i fatt), men jag tycker egentligen mest synd om dom att dom inte kan vara ärliga mot sig själv och andra ........

 

Tankar och funderingar har alla, men vissa borde nog ägna sina tankar på hur man själv är och beter sig innan man springer land och rike runt och pratar en massa skit tycker jag ........ det är tydligen skillnad på folk och fä enligt vissa människor, och det är typiskt dom personer som inte tänker på hur dom själva är ...............

Då kan jag passa på att skriva till ni som läser detta och har några funderingar och tankar kring det jag skriver kan ringa eller komma förbi så ska jag berätta för er istället för att ni ska springa jorden runt och hitta på en massa skit ... för jag bits inte om det är det ni tror.

Att ibland stanna upp ett tag och fundera på hur man själv är kan vara den enda möjligheten att gå vidare.


Nu måste jag rusa så jag får återkomma med fortsättningen ;)


Stora kramar Ingela



Av Ingela - 5 april 2011 10:49

Hejsan på er!

 

Idag så är det soligt väder ute   jag var ute med Buster på morgonen  (06,50) och då kvittrade fåglarna och det var jätte fint väder och är för den delen =))

I helgen så har jag jobbat men på Lördag så var jag ledig, jag och lillgumman var på ranten och mös lite tillsammans :) Söndag så jabbade jag, lillgumman och lillgubben var på syrrans basket och sedan var dom och åkte skriskor i hamnen =)


Måndag drog förbi och man jabbade kväll men på dagen så kom lillgumman hem från skolan med magsjuka :( stackars lillgumman   idag så mår hon lite bättre i alla fall och det är ju skönt för henne =)

Nu har man lagat lite lunch åt lillgubben som kom hem och käkade på sin lunch =) så nu är det bara att börja röja lite =)) och sedan fara på jobb =)


Dagarna bara rullar förbi och snart är det sommar ute och det känns ju bra måste jag säga =))


Funderingar och tankar jag har kring olika saker börjar absolut klarna och man får besvarat sina funderingar hela tiden måste jag säga ... men det kan jag skriva om en annan dag ;) Nu måste jag rusa iväg och göra lite nytta =)

Så ha det så bra resten av denna Tisdag =))


Kramar Ingela

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards