Alla inlägg under augusti 2010

Av Ingela - 31 augusti 2010 19:01

Hejsan på er !


Hoppas att ni har det bra ... här bakar man för fulla rullar matbröd och goo fika blir det :)) luktar smarrigt ;) Det är som passande i och med vädret är inte så bra ute så då passar man på och gör lite smått och gått :))


I dag har jag haft ett uttryck "vad ska man säga ... det finns inga ord" och det passar så in på vissa människor tycker jag ;) en del borde verkligen skaka på dom grå dom har där uppe i huvudet tycker jag , så kanske dom börjar funka som människa lite ;))

*asg* jajja det blir nog bra ;))


Nu måste jag rusa och ta ut goo fikat jag har i ugnen :)) Ha en riktigt goo kväll och ni ta hand om varandra :))

fixar med skriveriet i morgon på bloggsidan  ;))


Kram Ingela

Av Ingela - 30 augusti 2010 19:33

Hejsan på er !


Det var ett tag sedan ;)) har haft full rulle och sedan har vi inte fått alla grejer till datorn som man behöver för att vara ute på nätet typ ... har varit lite irro ;( men är man förvånad på vissa företag typ ....grejerna kommer 17år efter man skulle ha haft dom *asg*... jajja det funkar lite i alla fall ;))


I helgen så har lillgumman spelat match   och dom var så duktiga :)) det är alltid lika intressant och titta ... varje gång ser man att dom lärt sig något nytt ...

annars har vi varit och hälsat på kompisar och vänner jag och lillgumman ... Benke har jobbat fredag till lördag det blev ett pass på 32timmar typ så han fick sova ;)) tror att han var lite trött när han kom hem ...  mmm det kan jag lova han stöp i säng typ ... annars har helgen varit bara bra :))


(Det finns saker som är så skrattretande att man kan inte göra annat än att skratta åt det ;) ...)


Nu kan man se att det är höst ute kallt och grått och trist väder med andra ord ruggit värre ;) jajja det har ju sin charm det också ... bäst att man skaffar mer värmeljus så att man har till några dygn till *asg* det går ju några stycken varje kväll ;))

Jag har egentligen inge särskilt att skriva om ... jag ska gå och baka lite matbröd nu hade jag tänkt , så ni ska ha en trevlig kväll och sova så gott och hoppas att ni drömmer om bra och trevliga saker ;))


Kramar Ingela

Av Ingela - 19 augusti 2010 08:32

Hejsan på er !


I dag är jag irriterad känner mig rent av arg ... lillgummans Ds är det någon som har behövt tydligen och inte bara det utan andra saker också ... man kan inte ens ha i fred saker hemma utan att någon ska vara klåfingrig grrrrrr   hmm jag måste ju ringa till polisen och anmäla det i alla fall ... men grrrrrrrrrr vad irro jag blir ...

Nu måste jag nog gå och duscha i kallvatten och svalna ner mig lite , men det blir väll till kokhett vatten i alla fall ;) jajja andas genom näsan och räkna till 10 ;))


Det blev aldrig nån städning i garaget ;)) man får ta nya friska tag men jag hinner inte i dag har lovat lillgumman och städa i lekstugan och fixa till där idag ...

så då blir hon ju lite glad i alla fall ;) hon är nämligen lessen för Ds spelet ...


Nu ska jag ta och gå ut och blossa lite    och sedan ska jag duscha + göra frukost så man blir på bättre humör ;)


Ha en bra och trevlig dag 


Kramar Ingela

Av Ingela - 18 augusti 2010 11:39

Hejsan på er !      


I dag steg jag upp kl: 06.15 uppe med tuppen varje dag :) gick ut hämtade tidningen och kände hur kallt det var nu känner man att hösten närmar sig med stormsteg ;) 

jajja den är ju skön på sitt sätt den med ;) bra med den är väll att man får börja tända värmeljus och mysa lite extra :))

I dag på planerna är att börja spana in garaget och plocka lite där och göra den iordning , så att jag kan få plats med min lilla hörna som jag tänkt i tanken så länge nu *ler* vi får väll se hur det går om det fortfarande stannar i tanken efter dagens slut ;)

Vill inte börja fejja än för Pontus sover än    och han kan ju få sussa ett tag till tycker jag :)) skolorna börjar nu på Måndag så då är sovmornarna slut och livet börjar i gen :))

Funderar vad vi ska äta till middag idag ... jag har haft en lång period där man inte vet vad man ska göra för mat ;( jajja det löser sig alltid , sen beror det på hur många som tänkt sig att äta också ...


Nu måste jag fara iväg men ha det så bra och var rädd om varandra prata inte om varandra utan med varandra det blir så mycket trevligare då ... för dom människor som pratar skitsnack om andra människor har inget eget liv ... och dessa människor är inget annat än ogräs i mina ögon .... Så ta hand om varandra .....   


Kramar Ingela



Av Ingela - 17 augusti 2010 11:55

Tjenixen på er ;) !


I dag är vädret   så då har jag passat på att klippa gräsmattan för en stund sedan ;)) gräsmattan växer som aldrig förr kan jag säga den har varit som en djungel :)) jajja den är då nyfrisserad nu :))

I dag känner jag att jag är på ett strålande humör och energi :)) det är bäst att ta reda på den energin innan det är försent *asg* ... :))


Ett citat

Det är så lite du skänker när du ger

av dina ägodelar till dina vänner.

Det är först när du ger av dig själv

som du skänker en verklig gåva

till dina vänner .


Nu måste jag sluta skriva lite ... fick besök :))

Ha en bra dag och njut utav solen snart är det höst och mörkt och kallt så passa på och njut av ljuset :))


Kramar Ingela

Av Ingela - 16 augusti 2010 14:36

Hejsan på er !


Det har varit en bra helg och loppisen på lördag den gick över förväntningarna :)) det var varmt och soligt och massor med folk jaa det var kanonbra dag :))

 Plockade och städat lite och allmänt haft det bra det ända som var att lillgumman skulle spela matcher på lördag men det gick inte lillgumman fick feber och kunde inte spela :) så hon var lite lessen men det gick över när hon kunde stå och sälja lite småsaker hon hade ;)


I dag har man sovit ut lite till kl:06.00 typ gick ut och hämtade tidningen och till det en morgonen var som gjord *asg* sedan slog jag på tvn och somnade en liten stund ;) när jag sedan vaknade till liv så började jag plocka och stoja ;))

Lillgumman gick och hämtade Mira så att Jessi kunde plugga i lugn och ro ;)

dom leker och busar och har superkul ;))


Nu ska jag börja med maten lite lätt så får man väll se vilka som kommer och äter ;)


så nu får ni ha det så bra och ta hand om varandra + fånga dagen

Kramar ingela

Av Ingela - 13 augusti 2010 13:09

Hallå på er !


Här har vi bakat idag eller rättare sagt jag hjälpt lite och lillgumman har fixat resten ;)) här är resultatet av bakningen :))


      Visst ser dom goda ut :)) och fina blev dom :))  


Nu har emmeli bjudit våra grannar på fika ;)) så nu blir det fikabjudning snart :))


Har tvättat några mattor och är på rensningshumör :) dammsuger och fejar runt som en bläckfisk önskar att jag hade fler armar bara ;) och sen är jag på ett strålande humör ... känner att det spritter i hela kroppen ... och den som kommer och tjurar får gå hem *asg* ...

Nu ska jag gå och fortsätta med mina sysslor ...


Ha en trevlig och mysig dag på er ...

Kramar Ingela


Av Ingela - 11 augusti 2010 11:51

Hejsan på er !


I dag så vaknade man tidigt och fokus inför dagen är städa städa ;))

visst låter det roligt ...  men det är skönt när det är färdigt :))

Just nu när jag sitter här och skriver så måste jag småskratta för jag hör lillgumman och hennes kompis Mira dom har allsång i v-rummet och dom sjunger för fullan rullan mysigt dom för söta :))   


Jag håller tummarna inför helgens väder och hoppas att det blir bra väder för lillgumman spelar på hertsödagen några matcher och vi ska sälja på loppis så man vill inte att det ska regna allt blir så blött då ... jajja håller tummarna i alla fall ...


Nu ska jag börja engagera mig så att det blir klart nån gång med städningen ...


Ett litet citat först ;))


Den som fått ut mest av livet är inte den som levt längst ,

utan den som levt var minut .


Ha en trevlig dag på er    och    Ni fånga dagen ...

Stora kramar Ingela


Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards