Alla inlägg under september 2011

Av Ingela - 29 september 2011 22:00

Hejsan på er =)

 

Måste få säga en sak och det var när jag vart tvungen att fara och handla i dag ... jo jag vet ;) ska ligga i sängen men jag vart tvungen att fara iväg på apoteket ... men det var inte det ...

utan möter en så kallad en vuxen människa ... men jag kan säga att denna människa sjönk så djupt i mina ögon så det kan ingen tro ... och speciellt när jag får höra hur denna människa beter sig mot mitt barn så kan jag bara säga ... bara sättet som denna kvinnliga människa har gjort det på och gjorde ... så gjorde det mig så gud förbannad så det kan ingen tro   men vänta bara när jag får tid att prata med denna så kallade VUXNA kvinnliga människa ..................................................


grrrrrrrrrrrrrrrrr för vissa människor .............................. Du borde fan skämmas på dig vuxna kvinnliga  människa   


Och jag vet att du brukar läsa min blogg ... ta åt dig och börja tänka med huvudet tycker jag ... och gör något åt det istället för att visa upp en sida som man bara tycker att du är dum i huvudet ..................................................

Alla ni andra ha en fortsatt trevlig kväll :))

God natt på er   


Kramar Ingela

Av Ingela - 29 september 2011 11:58

Tjenixen på er =)

 

Är hemma pga all jävla smärta i skallbenet pga öroninflamationen :( och det verkar inte ge sig nån gång :( Kämpa Kämpa på är det ända man kan göra ;)


De vanligaste sjukdomarna i örat är inflammationer orsakade av bakterier eller virus. En öroninflammation (otit) ger ofta smärta och feber, men kan vara symptomfri. Mediaotit är inflammation i mellanörat, vilken ofta beror på en bakterieinfektion efter ett virusangrepp.

 

 

 Så här ser örat ut i en förstoring på bilden ovanför *ler* Då vet ni *asg*


Idag så fortsätter det att regna :( i och för sig så är man ganska van efter att hela september har i princip regnat bort ;)

Lillgubben har packat sina jaktväskor och är på väg att fara och jaga, kul för honom men vi kommer att sakna honom   men är glad för hans skull ;)

Men jag och lillgumman ska ha jätte mysigt tillsammans bara rå om varandra    

Man skulle ha fått vara frisk tycker jag och inte så här hängig :( Men som sagt var ... jag får kämpa på ;) 


Nu ska jag ta och vila en stund för man sover inte så mycket kan jag lova ...


Ha en fortsatt trevlig dag och ni ... ta hand omvarandra och kramas mycke  


Kramar Ingela 

Av Ingela - 28 september 2011 23:05

Tjenixen på er =)

 

Idag är det Onsdag och ledig har man varit :) Fast man har ont i skallbenet jag tror att det håller på att dela sig i mitten pga öroninflamation :(( men det är bara att försöka  hålla i kuddan när man ska försöka sova men det kommer att bli svårt att stänga ögonen pga av all värk :(

Jag har inte skrivit på ett tag men det beror på allt jobbande och pga att datan gjorde nå frilir och höll på att göra mig galen *ler* eller mer galen ;)

I helgen så jobbade jag och sedan var det basket för hela slanten :)) Det var spännande matcher och lillgumman och tjejerna var super duktiga :)) Tummen upp för dom   


Det gör för ont i skallbenet och i örat för att sitta här jag ska gå och försöka vila en stund    om det går så jag fortsätter mitt skrivande i morgon :) 

men ta hand om varandra    


Kramar Ingela

Av Ingela - 21 september 2011 08:30

Tjenixen på er =)

 

Idag är det Onsdag och det är uppehåll men grått väder ute ... Jajja vad gör det när man kan mysa framför tända ljus och bara mysa en stund ;) innan den långa dagen börjar med full rulle i fokus *ler*


Jag kan tycka att hösten är en mysig tid :) Med mycket mys och pys och värmeljus över allt :) men i år tycker jag att det har varit mycke regn och grått väder :(

Jajja då är det tur att man har sol i sinnet *ler*


Tänk på ... att du faktiskt kan välja vilka människor du vill ha i ditt liv ...

Vem bygger upp dig ... och vem drar ner dig ...

Omge dig inte med människor som är ...

Negativa ... och destruktiva ... det är inte bra ... då blir du trött ... sliten ...

kraftlös ... och ljuset i dina ögon blir svagare dag för dag ...

Tänk över vem du vill ha i ditt liv ... vem som ger ... och vem som bara tar  ...

Behåll dom som värdesätter och respekterar dig för den du är ...

för det är du värd ...       

 

                                            


Livet är som en berg och dalbana, ibland går det upp och ibland går det ner.

Och dom raderna stämmer verkligen ... man har valt vägar som har varit mycke krokiga ... men man har alltid fixat till den och kan säga att jag är väldigt stålt över mig själv att jag alltid fixat det själv   

Men efter vägen står det alltid människor som inte alltid vill dig ditt bästa :(

utan vill gärna få dig ur balans och få dig att trilla ... och sånna har jag träffat på många gånger på min resa efter vägens gång ... man har inte haft det lätt kan jag lova ... efter resans gång så har jag förlorat många kära som jag har älskat oerhört mycket   som har varit mitt allt ... men minnena efter dom finns väl bevarat i mitt hjärta och det kan ingen ta i från mig   och mina egna solstrålar har jag runt omkring mig hela tiden och det är mitt allt kan jag lova ... dom gör jag allt för  

Det finns många som har sårat mig oerhört mycke som jag ALDRIG trodde att dom skulle göra det :(   men till dom kan jag bara säga ... ni är bara för tragiska och sorligliga ... ioch för sig har ni ju visat erat rätta jag ... tragiska och bara för sorliga ...... och det värsta är att dessa människor har man ställt upp för och litat på :( 

Människor som måste springa bakom ryggen på en och vågar inte prata personligt med en ... ger jag inte ett skit för ...


Hjärtat är inte en leksak ... 

Ge det till någon som förtjänar det ...

inte till någon som leker med det ...


Gråt aldrig över en person som sårar dig... bara le och säg...
Tack för att du ger mig chansen... att träffa någon som är bättre än du ...


Kramar på er och ha en underbar dag :)


Kramar Ingela


Av Ingela - 19 september 2011 10:35

Hejsan på er =)

 

Idag så var det frost på gräsmattan och på bilrutorna var det skrapläge *ler*

Nu börjar man inse att det snart är snö ;))

Helgen har varit en jättebra och en trevlig helg :) man har fått mycket gjort :)



Igår så var det gårdsstädning på hög nivå så nu kan vi invänta att snön kommer *ler* Skönt när det är färdigt ;)


Idag så ska jag fara med lite skrot till kronan och sedan så är det att plocka inne lite ;) och sedan bär det av på träning :))


Jag har fått redan på lite saker och ting också i helgen, som jag kan säga att det trodde jag aldrig om dessa 2 personer :(( Jajja livet är hårt för vissa personer måste jag säga ... som lever på att sitta och prata massa skit om andra människor ... och det kan jag säga att hoppas att det slår tillbaka på er själva en vacker dag ... med tanke på att ni tror så jävla mycket saker som ni absolut inte har en aning om ens ... och det kan jag säga att det är så förbenat roligt att ni påstår att ni är ärliga hahaha Ja det är inte lätt för vissa människor att hålla reda på alla människor runt omkring dom ;)


Jag föddes utan att be om det & jag kommer dö fast jag
inte önskar det. . . Så låt Mig åtminstone leva som JAG vill !!!!
... Jag kom inte till världen för att tillfredsställa DIG !!!!. Och om
du inte gillar nåt hos Mig, skriv det på en lista, vik den ett par
gånger & stoppa sen upp den nånstans där solen inte skiner

 

ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬ ♥ ♥ ♥
 

Det goda livet...skapar du själv när du ger dig utrymme till att glädja dig över
och tacka för det du har...och för den du är...
Det goda livet kommer inifrån ... ♥

 

Jag skriver ner detta för att jag känner för det och för att det kanske blir en tankeställning för vissa som läser denna blogg ;) i och för sig den som har börjat med att sitta och prata skit om andra människor och sprida en massa saker den/dessa människor har ett oerhört dåligt självförtroende och självkänsla ... Jajja nog om detta men stora problem har dom då i alla fall och sånna människor räknar jag som ogräs och det vill inte jag ha i mitt liv och dessa kommer aldrig in i mitt liv för jag har stängt alla dörrar till sånt ogräs .................


stock vector : Collection of antique keys


Det är väldigt få som kommer att ha tillgång till en sådan nyckel kan jag lova ...

och jag kommer inte att lämna ut rätt nyckel ... så fortsätt att lyssna på skvaller och skitprat ;) för det är ju det som vissa personer är duktiga på ... ;)


Nu ska jag ta och fara och slänga lite skräp :) och jag tar och slänger bort känslorna för vissa människor också, när jag ändå håller på ;) bara så att ni vet ... ;)


Kramar på er och ha en fortsatt bra dag :)


Kramar Ingela

Av Ingela - 16 september 2011 08:37

Tjenixen och godmorgon på er =)

 

Jaha då är det Fredagmorgon :)) och man har skickat iväg lillgumman till skolan och gubben har farit tll jobbet och jag är ledig :)) och nu har man gjort iordning lite frulle och satt sig här en stund för att skrva av sig lite ;) och för att kolla vad som har hänt i världen sedan igår *ler* ;)


Idag laddar vi för fotbollsavslutning för lillgumman med föräldrarmatch *ler* och myspys med middag efteråt med tjejerna :)) Det ska bli riktigt roligt :))


Det är Fredag idag Whiiiii vad skönt inge jobb bara ledigt :))


Nu ska jag ta och göra lite nytta ;)


Kram på er =) Ingela

Av Ingela - 14 september 2011 09:14

Godmorgon på er =)

 

Godmorgon på er :) idag har vi ytterligare en dag men regn o grått väder med andra ord myspys väder *ler* man börjar bli lite less bara på att det regnar varje dag, vi får väl igen för att vi har haft en underbar sommar :))

Har skickat lillgumman till skolan och gubben är på jobbet ;) själv sitter jag och vilar en stund framför datan och spanar vad som händer i världen ;)

Idag så känner man att det finns gott om att göra i hemmets alla vrån *ler* så sysslolös är man inte om man säger så :))

Men det gör sig inte av sig själv så man måste väl ta tag i det snart *ler*


Jag har suttit och lyssnat till lite gamla godingar *ler* ;)



Har suttit och lyssna på en massa gamla låtar ;) oj vad roligt att höra och vad minnen man har till vissa låtar *ler* ;)

Nu är man uppe i varv så nu kan man sätta igång och dansa runt i alla vrån *ler*


Kram på er och ha en fortsatt bra dag :)


Kramar Ingela

Av Ingela - 13 september 2011 18:21

Tjenixen på er =)

 

Idag är det Tisdag och det har varit lika grått o trist väder ute som alla dom senaste dagarna ;) förrutom att det har inte regnat på hela dagen men det hänger i luften *ler*


Jag känner mig fortfarande inte frisk efter förkylningen jag har haft :( Jag är så förbenat yr i huvudet hela tiden och det är mer än vanligt *ler*  

Jajja om jag snurrar åt andra hållet kanske det blir bra *asg*


Jag har varit ledig idag och det har varit skönt tycker jag :) har myst och såsat på ... nu måste det bli en ändring på det ser jag ;) nu är det bara att börja dammsuga och fixa och trixa lite *ler* men det är skönt när det är färdigt :))


Idag hoppar jag lite hit och dit mellan raderna, men jag hoppas ni hajjar ändå ;) och hajjar ni inte så behöver ni inte läsa *ler* enkelt eller hur ;)


Jag gillar många, men inte alla.
Jag förlåter en hel del, men inte allt.
Jag glömmer fort, men inte alltid.
De jag gillar vet det ,
De som jag inte gillar , märker det .
För riktiga vänner kommer jag att gå igenom helvetet och för mina fiender kommer jag visa vägen dit......


Nu måste jag gå men hoppas att ni får en fortsatt bra kväll :))


Kramar Ingela


 

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards