Alla inlägg under december 2010

Av Ingela - 27 december 2010 22:26

Hejsan på er!

 

Har inte haft tid att skriva och har egentligen inte det nu heller ;) men jag skriver bara några rader idag ;))

 

Julen har varit väldigt bra mysig och trevlig =) och nu är det 1år till nästa jul =) nu inväntar vi snart det nya året och håller tummarna för att det blir ett underbart år =))

 

 

Jag säger till er alla från oss alla ni ska ha en underbar nyårs afton och önskar er all lycka till det nya året 2011

 

Stora varma kramar Ingela

Av Ingela - 20 december 2010 22:23

Hejsan på er!

 

Idag har man rantat hela dagen och handlat och kolla på julklappar man känner sig ganska mör kan jag säga :))

 

Det blir en härlig smurfjul =)) snart är det dax alldelens strax för barnens julafton   Jag skickar och sänder ut julkramar till alla människor där ute som finns kram kram   

Jag ska hoppa i lopplådan och sova lite jobba i morgon så jag får skriva lite extra någon dag ;)

Kram Ingela

Av Ingela - 16 december 2010 17:42

Hejsan på er!

 

Säger bara snö och snö och åter snö *ler* Vi har fått en hel del i dag och mer rasar det ner från himlen ;) Gubben har skottat gården och nu 20min senare så märks det inte ens :( det är snart bara att ge sig ut igen och skotta :)   

 

 

                        

Jag tänkte att jag ska fara iväg och handla så man gjort bort det så behöver man inte fara under helgen + att man jobbar ju så det kan vara ganska så skönt att gjort bort det ... om man nu inte fastnar någonstans i någon snödriva *asg*

 

Snöiga kramar Ingela




Av Ingela - 15 december 2010 10:11

Hejsan på er!

 

I måndags var jag och Pontus till umeå och jag kan säga vilken dag jag frös hela dagen =( trodde att vi skulle frysa ihjäl typ   *ler* så jag sa blir vi inte sjuk nu så blir vi aldrig sjuka ... På tisdag visade det sig att febern kom och huvudvärken fortsatte in på fjärde dagen inte kul =( och idag så har man feber fortfarande   =( man får hålla tummarna att man blir frisk så att man kan jobba fredag och lördag eller rättare sagt bättre åtminstonne för är ensam på jobbet fredag och lördag ...

 

I lördags så var vi till Råneå på basketcup och som var jätte kul att se på =) dom är jätte duktiga brudarna =)

 

På Söndagmorgon så hör lillgumman och Carro en jätte smäll i rutan och springer för att kika vad det var då var det en fågel som farit in i rutan och dom ropar mamma mamma det är en skadad skata som ligger här och jag kommer och kikar det visar sig att det är en ung sparvhök ... Benke går runt huset och ska plocka rätt på den för att den ska få komma in i värmen och piggna till ... jag ringer till djursjukhuset och fick prata med en tjej där och hon sa att jag måste ringa till polisen i och med att det är helg och länsrätten har stängt sagtoch gjort jag ringer till polisen och berättar ved som har hänt och dom säger vi kommer och kikar och bedömmer hur det ser ut, dom bedömmer ha den inne ett par timmar och se om den piggnar till och gör den det är det ju bara att släppa ut den igen men om den inte piggnar till så ring tillbaka annars så hjälper vi den sen ... efter ett par timmar så piggnar den till och vi far ut till träsket och släpper den där och det gick jätte bra ... men det är inte ofta man får se en sparvhök på så nära håll =))

                       

 

Nä nu orkar jag inte skriva nå mer i dag för jag måste gå och vila lite ...

 

Ha det så bra och ta hand om varandra   

 

Kramar Ingela

Av Ingela - 10 december 2010 09:29

Hejsan svejsan i lingonskogen!

 

Idag känns det som om det kan bli en helt underbar dag och invänta, är på ett strålande humör så att det nästan lyser runt omkring mig *ler* så idag får det bli att ge så mycket energi till andra människor så att dom får känna lika stor glädje som jag har idag ;))

Nog snackat om det ;) senare idag så kommer lillgumman till jobbet och hon ska få åka buss alldelens själv för andra gången och det kommer hon att fixa alldelens utmärkt =)) för hon är ju världens bästa lillgumma         

Älskar dig min lillgumma, men hon är ju lik sin mamma *ler**asg*

Senare i kväll blir det fredagsmys framför tven   och hejja fram Jay till att han tar hem alltihop i idol      och sedan är det bara att inropa John Blund för att man ska upp tidigt i morgon för då är det basket för hela slanten      Så nu får ni ha det så bra och ha en riktig trevlig dag och en riktigt mysig kväll och ni ta hand om varandra nu   

 

Stora varma kramar Ingela

Av Ingela - 8 december 2010 14:49

Hejsan svejsan !

 

Idag så blir det att gå på lillgummans julshow med änglaspel   

kommer bli fantastiskt kul och mysigt tycker jag   .

 

Idag har det inte hänt så mycket måste jag säga har haft en slödag och det har varit skönt måste jag få säga men det är väl dags att dansa omkring med dammsugaren och laga lite käk så gör man lite nytta *ler*.

 

Imorgon är det torsdag och hockeygubbarna spelar på hemmaplan så då måste man hålla tummarna att dom tar 3pinnar =) och sedan måste man ju göra lite nytta också innan man går och jobbar ;))

 

                    En sann vän är en sällsynt fågel

                     

       Ha en fortsatt trevlig dag/kväll och ta hand om varandra

 

                      Stora varma kramar ingela

Av Ingela - 7 december 2010 14:23

Hejsan på er!

 

I dag känner man sig lycklig och det är så mysigt med alla julsaker och tända ljus det är en riktigt mysig tid vi har framför oss tycker jag =)

 

Stora varma kramar Ingela

Av Ingela - 5 december 2010 22:29


Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards