Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Onsdag ...

Av Ingela - 15 december 2010 10:11

Hejsan på er!

 

I måndags var jag och Pontus till umeå och jag kan säga vilken dag jag frös hela dagen =( trodde att vi skulle frysa ihjäl typ   *ler* så jag sa blir vi inte sjuk nu så blir vi aldrig sjuka ... På tisdag visade det sig att febern kom och huvudvärken fortsatte in på fjärde dagen inte kul =( och idag så har man feber fortfarande   =( man får hålla tummarna att man blir frisk så att man kan jobba fredag och lördag eller rättare sagt bättre åtminstonne för är ensam på jobbet fredag och lördag ...

 

I lördags så var vi till Råneå på basketcup och som var jätte kul att se på =) dom är jätte duktiga brudarna =)

 

På Söndagmorgon så hör lillgumman och Carro en jätte smäll i rutan och springer för att kika vad det var då var det en fågel som farit in i rutan och dom ropar mamma mamma det är en skadad skata som ligger här och jag kommer och kikar det visar sig att det är en ung sparvhök ... Benke går runt huset och ska plocka rätt på den för att den ska få komma in i värmen och piggna till ... jag ringer till djursjukhuset och fick prata med en tjej där och hon sa att jag måste ringa till polisen i och med att det är helg och länsrätten har stängt sagtoch gjort jag ringer till polisen och berättar ved som har hänt och dom säger vi kommer och kikar och bedömmer hur det ser ut, dom bedömmer ha den inne ett par timmar och se om den piggnar till och gör den det är det ju bara att släppa ut den igen men om den inte piggnar till så ring tillbaka annars så hjälper vi den sen ... efter ett par timmar så piggnar den till och vi far ut till träsket och släpper den där och det gick jätte bra ... men det är inte ofta man får se en sparvhök på så nära håll =))

                       

 

Nä nu orkar jag inte skriva nå mer i dag för jag måste gå och vila lite ...

 

Ha det så bra och ta hand om varandra   

 

Kramar Ingela

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 31 januari 2017 13:13

Hej där på dig  !   Vädret idag är jättebra och solen har varit uppe och visat sig idag  :)  Här är det bara bra och snart ska jag fara å hämta lillhjärtat som ska till tandis i dag och sedan är det bara att laga till nån middag för att s...

Av Ingela - 30 januari 2017 18:55

Hejsan på er alla :)     Idag är det Måndag och jag är ledig idag :) Jag har tagit ledig pga att jag ska få iordning rummet åt lillhjärtat :) Dagen började med att lillhjärtat tog rollen som huvudboss ;) och jag tog å städade huset ;) ...

Av Ingela - 18 augusti 2016 15:54


Hejsan alla gooa å glada:) Idag är det surströmmingspremiär :) Å då blir det detta till kvällsmiddag :) Det kommer att bli riktigt mumsigt :) Just nu skiner solen å det har blivit ett ljuvligt väder så kan det bli bättre :) Om en stund så sk...

Av Ingela - 25 maj 2016 15:01

Hallå där solstråle :) Idag är det Onsdag å jag är ledig idag :) Idag så for jag och hämtade min gooa lilla pappa före tuppen på morgonen å vi for å handlade lite blommor och sedan så for vi på kyrkogården å planterade å gjorde det jättefint :) H...

Av Ingela - 15 februari 2016 15:04

Hejsan :) Nu är jag tillbaka :) Jag såg att i mitt förra inlägg så blev det lite små stavnings fel på vissa ord ... jag la ut inlägget via telefonen å telefonen fixade till lite egna ord såg jag haha men vad gör det det bjuder jag på hahaha ;) ...

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards