Alla inlägg under september 2014

Av Ingela - 16 september 2014 17:35

Hejsan på er :)

Nu var det allt bra länge sedan jag var in här å skrev ...
Nu kände jag för att komma hit å skriva lite ;)
Jag börjar med att solen skiner å fåglarna kvittrar vi har
ett fantastiskt höstväder :)

Jag har lite Ditten å Datten att skriva om idag ... Så jag börjar
på en gång :)

Visst går det att resa sig gång på gång ...
Frågan är bara hur många gånger ...
Jag har blivit så ruskigt sårad ...
Såret det har försvunnit men ärret det kommer för alltid att bestå ...
Det jag kan säga det är att ...
Det största kommunikations problemen vi har som människa ...
Är att människor inte Lyssnar för att förstå ...
Utan att människor lyssnar för att svara ...
Jag säger så här ... Att blåsa ut andras människors ljus
kommer aldrig få din låga att lysa starkare ...
Ja, jag är en snäll å glad prick :)
Nej ... Det betyder inte att du kan köra över mig hur som helst ...
Tro inte på allt du hör ... Det finns alltid tre sidor av varje historia ... Min,deras och den Sanna ...
Jag är mänsklig, inte perfekt.
Jag lever och testar saker ...
Jag gör misstag,
jag snubblar,
jag faller och reser mig igen.
Jag blir sårad.
Jag försöker ännu en gång.
Jag fortsätter att lära mig och växer.
Jag är evigt tacksam för denna fantastiska möjlighet
som jag fått som kallas LIVET ...   

Visst går livet upp å ner som en våg ...
Och visst känns det olika från dag till dag ...
Det är det som kallas för livet ...
Jag har verkligen fått kämpa i mitt liv med både det ena å det andra ...
Jag har haft människor bredvid mig som inte har varit ärliga emot mig och som verkligen
har sårat mig djupt in i hjärtat och vars sår har läkt men ärret kommer
alltid att finnas kvar ...
Men att ha någon som älskar mig som jag är,
För den jag är, trots den jag är, är för mig högsta vinsten ...
Precis sånna människor till vänner har jag just nu ...
Och jag kan säga att jag älskar er   

Jag har insett en sak å det är att kunna säga NEJ för kan jag det
så säger jag JA till mig själv ...
Och framför allt så ska man inte vara för snäll när det gäller vissa
människor det har jag definitivt lärt mig .... Vissa människor har utnyttjat min snällhet
och jag kan bara säga att det är definitivt slut med det för det har
framgått både vilka ni är och viken falskhet ni kört med .....
Så NEJ tack till det .....

Jag skulle kunna sitta här å skriva hur länge som helst   
Om både det ena å det andra men det som har hägrat mycket i mitt liv
Det är att jag har varit alldelens på tok för snäll och har haft för mycket empati
mot vissa människor och det har jag verkligen fått
lida för om jag säger så ...
Men nu i denna skrivande stund så känner jag mig fruktansvärt
besviken på vissa människor när jag lägger ner vissa tankar å
energier på att minnas och komma ihåg vissa saker och det
gör mig oerhört ledsen å besviken på att jag verkligen inte såg det då ...
men jag är oerhört glad och tacksam för att jag verkligen insåg till slut deras framfart ...

Nu får jag ta tag i det underbara livet som jag har med mina nära och kära
och framför allt ta på mig hårdhandskarna och bara köra dit min väg leder ...
Och jag kommer inta att stanna och låta vissa människor ta slut
på mina energier för det är som sagt slut med det ...
Det är bara att respektera å acceptera ... Så enkelt är det ...

Så förväxla inte min personlighet med min attityd ...
Min personlighet är vem jag är ...
Min attityd beror på vem du är!!!


Nu ska jag ta och njuta av våran soliga dag tror jag    

Kramar Ingela   


Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards