Alla inlägg under januari 2012

Av Ingela - 30 januari 2012 19:29

Hejsan på er =) 

Fantastiska nyheter som jag har läst på fb

det har gått otroligt bra för Annelie och hennes operation i Göteborg,
 otroligt skönt att
allt har gått bra för dig Annelie ♥

Sänder dig Annelie en massa kraft och energi :)

Kramar till dig från oss :)



Av Ingela - 28 januari 2012 18:59

Hejsan på er =)

 

 

Idag är det Lördag och man har jobbat hela dagen :) Nu har man bakat sånna här i flera dagar :)) och jag kan säga det har inte bara varit några stycken ;) Nu snackar vi tusentals ...


 I torsdags hade dom semeltest i tidningen och

då får man se att våra semlor var dom bästa :))

Jag säger bara ica maxi :)) *ler*


Nu ska jag ta mig ett varmt bad och sedan ska jag krypa ner o kolla om det finns nå bra på tv ikväll :)) Bara myspysa och njuta av livet :) så att jag orkar med morgondagen också med alla semlor ;)


Kram på er och ha en underbar fortsatt kväll :)


Kramar Ingela

 

Av Ingela - 24 januari 2012 10:25

Hejsan på er =)


Idag är det Tisdag och idag är jag ledig :) Bäst att passa på att vila o mysa lite idag så att man orkar att stiga upp kl:03,30 i natt och fara och jobba :)) Det kommer att kännas lite konstigt att fara till jobbet så tidigt ;) Jajja det blir nog bra :)) Det blir då en låååååång dag kan jag lova ... typ måånga timmar och en sluuut pingis när jag kommer hem ;)) Men vad ska man göra ...


  


Jag önskar att man hade fått fara ut på en resa med mina   

det är tur att jag har mina drömmar och mina mål 

hur skulle man klara sig annars ...

men tänk att få fara och bara njuta och bara vara med dom man älskar 

över allt annat på jorden på en mysig plats och bara ha det bra :))  

Har det bara bra med mina   men det skulle vara så härligt att få fara iväg och bara vara med mina  

Men tack vara att en människa har förstört saker o ting som man litade på så 

har jag inte råd :((    

Men jag kommer att ha ett ända mål och jag ska jag nå detta mål ... :))

om jag så ska jobba dygnets alla timmar ...  




Ibland så faller man ner i känslorna för djupt men det

är då man inser ett och annat här i livet ...

Och det är då dörrarna öppnas till hjärtat och man stiger in och tittar efter vad man kan laga ...

Det finns många sår att laga och många sår går aldrig att laga om man säger så ...


Svek


Hur känns ett svek ???

Mjukt i början och hårt på slutet ...


Jag trodde att vi hade en överenskommelse ...

Jag trodde på denna/dessa människor,

att denna/dessa ville mig väl ...

Jag sänkte garden och blottade mitt mjuka hjärta.

Jag gjorde mig sårbar ...


I kärlek så har man ett avtal och båda parterna vet vad som gäller ... Det är du och jag.

När det gäller vänskap är det mycket svårare ...

I vänskap finns inga skilsmässoförhandlingar ...

"Vem kan man lita på?"

När man har blivit sviken och tappat tilliten till andra ...

Trots allt svek så går det att återhämta sig ...

Börja återta makten över ditt liv,

Ett svek kan göra ont i många år ... ibland hela livet ...

men låt inga människor ta över ditt liv och låt framförallt inte andra människor

styra dig och göra om dig som människa ...

Det finns varningssignaler under livets gång, lyssna på dom och gå på din egen magkänsla och tillit 

och tro på dig själv och

älska dig precis som du är ...  

På det viset kommer du långt ... 



Nu måste jag sluta mitt bloggande för jag fick främmande :) men jag återkommer :)


Kramar Ingela


Av Ingela - 19 januari 2012 08:19

Godmorgon på er =)

 

Idag är det Torsdag och så här ser det ut en morgon som denna i Luleå :))


  


Här har vi klivit upp efter en skön natt i snarklådan :))

Jag har varit med lillgumman till hennes skola hon fick limosinservice

idag utav mig och våran söta lilla Buster :))


Lillgummans skola :) 


Lilla söta Buster var med :)


Det har som sagt var börjat snöa idag ;) Jag tycker det räcker med snö nu *ler*


  

Så här ser det ut på många ställen nu i Luleå ;)

och mer ska vi tydligen få innan vintern är över *ler*


Nu sitter jag här och kollar läget i datavärldens värld och

våran söta lilla Buster vill också vara med *ler*


  

Söta lilla Buster kollar in datans värld :))



Jag har nyss fikat lite goofrukost och nu är det bara

att samla in energi och fara till jobbet och baka i massor :))

Har en massa möten inbokade idag så idag är det

full rulle som gäller om man ska hinna med allt man vill göra på jobbet :))


Sedan är det bara komma hem och fortsätta med en massa måsten *ler*

Det är bara gilla läget *ler* ;)

Känner att jag skulle vilja göra så mycke men tiden   räcker mig tusan inte till :(

Men som man brukar säga det kommer en morgondag   


  


Lär dig njuta av varje minut av ditt liv. Var lycklig nu. Vänta inte på någonting utanför dig själv som ska göra dig lycklig i framtiden. Tänk hur viktig tiden du har är, använd den, om det så är i jobbet eller med din familj.
 

  

 

Nu ska jag göra lite måsten innan jag ska swichhhha till jobbet :))

Så nu har jag bloggat färdigt *ler*

Ni får ha en bra dag var ni än är   


Kramar Ingela

 


Av Ingela - 18 januari 2012 10:00

Hejsan på er =)

 

Idag är det Onsdag och morgonen har varit bra :) Har varit ut med Buster på en långprommis och kan säga att det var ett helhärligt väder ute :))


                                                  


                                                      
                  


          För er som inte vet vem Buster är så är det våran lilla mysiga vovve :))

Så här såg han ut i sommras :)



Om en hund vore din lärare, skulle du kanske lära dig saker som dessa:
  ■ När någon du älskar kommer hem, spring alltid och möt dem.
  ■ Låt alltid känslan av frisk luft och vinden mot ditt ansikte vara anledning nog för extatisk lycka.
  ■ Bits inte när det räcker med att morra.
  ... ... ... ■ Låt andra veta när de inkräktar på ditt område.
  ■ Spring, hoppa och lek en stund varje dag.
  ■ Ta en tupp...lur då och då, och sträck alltid på dig innan du stiger upp.
  ■ Njut av uppmärksamhet och var inte rädd för andra människors beröring
  ■ Om det är varmt ute, pausa ibland och lägg dig ner på rygg i gräset
■ När du är glad, dansa runt och skaka på hela kroppen
■ Oavsett hur ofta du får skäll - tjura inte. Spring tillbaka på en gång och bli sams istället.
  ■ Njut av den enkla glädjen i en promenad
■ Var lojal.
■ Låtsas aldrig vara något du inte är.
■ Om det du vill ha ligger nedgrävt, gräv tills du hittar det
  ■ När någon har en dålig dag - var tyst, sätt dig nära och erbjud tröst genom att bara vara.
 
              
 
Snart så bär det av till jobbet och idag blir det att tillverka sånna här *ler*
 
  
 
Ett gäng med semlor :))
 
 
Igår på min blogg så fick jag en kommentar som fick mig
väldigt varm innombords, känslorna blev många på en och samma gång  
så jag fick mig många värmande glädjetårar måste jag få säga 
det kommer jag att leva på länge.
 
Jag vill också tillägga att vad roligt att det är så otroligt 
många som följer min blogg   
Till er alla från mig en riktigt stor kram på er :)
 
 
Här är det ett par bilder från hur det ser ut i ett snöigt Luleå en dag som denna :))
 
      
 
 
Nu till lite tankar o funderingar ;)
 
Man söker efter hamn och gör så gott man kan,
tills broarna når fram. 
Trots tankarna som styr.
När allt blir för mycke och vägen jag går blir för lång
så gör jag så gott jag kan
tills vägen når fram.
  
 
Det finns människor som tror att man kan ge hur mycke
som helst av sig själv ...
Men jag kan säga vars har dessa människor varit
när man själv behöver hjälp ...
Det kan man ju undra ??????
Huvudsaken att dessa människor får det dom behöver
vad det nu än må vara så är det OK för dom ...
Men att hugga människor i ryggen är dom
väldigt duktiga på att göra.
Det är först då man upptäcker vem som
finns bredvid ens sida ...  
   
 
Nu ska jag avrunda mitt bloggande för idag för att bege mig mot jobbet :))
Hoppas att ni får en trevlig och bra dag  
var ni än befinner er :))
 
Kramar Ingela 
Av Ingela - 17 januari 2012 09:54

Hejsan på er =)


Idag är det Tisdag och jag känner mig betydligt bättre idag så imorgon blir det full fart :))


  Nu hänger snön vit från taket :)) Nu går vi mot ljusare tider :)) Skönt att veta att vi har våren framför oss och sedan så har vi sommaren här igen :)) Tänk vad fort tiden går ... den bara rusar fram tycker jag nästan för snabbt ...


 Denna bild säger sig sitt tycker jag *ler* ;)


  Denna bild på denna tavla säger också sitt tycker jag ;)


Just nu sitter jag o flurar lite och kommer på både det ena o det andra måste jag säga och jag känner att min energi håller på att komma tillbaka sakta men skäkert :))

och det känns bara hur bra som helst :))

Nu ska jag bli lite djup i mina tankar ;)


Vad är ett beteende?


Beteende syftar på handlingar, uppförande eller reaktioner av en individ,vanligtvis menas särskilt människors sätt att vara och förhålla sig till sin omgivning, tillfälligt men oftare i allmänhet.

Beteenden kan antingen vara medfödda eller inlärda. Men aktuell forskning inom Human Microbiome Project pekar på en möjlighet att mänskligt beteende kan kontrolleras av sammansättningen av det mikroba beståndet inom en mänsklig kropp.

Mer generellt kan beteende anses vara vilken handling som helst där en organim förändrar sin relation till dess miljö; beteende modifierar handlingsramen med vilken organismen interagerar med miljön

Hos människor (och andra organismer eller till och med mekanismer) brukar värderas i till exempel normala och onormala beteenden. Vad som anses vara ett acceptabelt beteende styrs av sociala normer och kontrolleras via olika former av social kontroll för beteenden hos människor. Enligt moraliska värderingar, kan mänskligt beteende också bero av det gemensamma, vanliga, ovanliga, acceptabla eller oacceptabla beteendet hos andra ...


                                                  


Var alltid dig själv och lär dig av dina misstag du gör, För människan lär sig alltid bäst av sina egna misstag.

Alla ligger inte på samma nivå, så alla kommer inte bli förälskade i din personlighet, så är det bara.. Det gäller att hitta någon som ligger på samma nivå som en själv ... Gör inte om dig själv för att andra vill att du ska göra det ... utan var dig själv och umgås med människor som vill dig väl och som vill att du ska ha det bra och som du vet är ärliga mot dig, är dom inte det så är det bara att låta dom gå någon annan väg och inte med dig ... för skitsnack bakom ryggen och hugg i ryggen så fort man vänder sig om är inga vänner att ha ... tro mig jag vet ...

Jag är inte guds bästa barn det vet jag men vem är det? Alla har vi våra fel och brister för ingen är perfekt i vår herres hage ... jag har mina fel och brister men jag lär mig av mina misstag för hur ska vi annars kunna utveckla oss och ta oss fram? Men det som är tur det är att jag har riktiga vänner som värkligen känner en och vill en väl  Och inte sånna kallade vänner/bekanta som hugger en i ryggen så fort man vänder om ... för det kallar jag inte för vänner/bekanta ... Det är bara att ta ny frisk luft i sinna lungor och se vart luften bär en och tömma ut och andas bort den gamla luften ... för som sagt var man lär sig utav sina misstag ;)


   


   


   


    Lev livet varje minut till det tar slut     det är ditt liv o ingen annans så de så ;)


Idag blev det ett långt inlägg *ler* Sorry att jag inte skrev nå igårkväll som jag lovade men jag var så trött så att det fick vara :) Jag har ju skrivit ett långt nu *ler*

Nu måste jag gå och göra lite andra saker *ler* Ha en underbart bra dag :))


Kramar Ingela





Av Ingela - 16 januari 2012 09:44

Tjenixen på er =)

 

Idag är det Måndag och en ny dag gryr och en ny vecka med nya förutsättningar och mål framför sig :) Idag känner jag att det går åt rätt håll med förkylningen så nu är det bara att hålla i hatten :))


Lite om ditten o datten :)


För att kunna hantera andra krävs det
att man kan hantera sig själv,
När du kan det så kommer du att inse
att andra inte längre behöver hanteras ♥


Är på tänkar o funderar stadiumet idag ;) ...


                                                


   


   

Nu ska jag gå och försöka vila en stund jag får återkomma med tänkar o funderarlistan senare ikväll *ler*


Kramar Ingela

Av Ingela - 15 januari 2012 11:46

Hejsan på er =)


I dag är det Söndag och det har blivit lite mindre morrande men febern och rinnande näsa sitter kvar ännu :(  man får kurera sig med varmt honungste och snarklådan ... den har varit min bästa vän sedan i torsdagskväll *ler* man gör allt för att bli frisk :)) och sova sig frisk är det ända sättet ...

Det är kallare ute kollade tempen ute och den visar -16.2 grader (brrr) men då är det tur att man har en varm snarklåda :))


Jag kan inte berätta så mycke i och med att jag är sjuk så då har det bara varit sömn sömn och sedan lite mer sömn ;) men vi fick finfrämmande i fredagskväll Pontus tittade förbi en liten stund ;) och på Lördag så var lillgumman o badade på badhuset i och med Pontus jobbade :) så då var lillgumman där och badade lite :)) Tack Pontus :) och sedan for lillgumman och gubben på hockeyn :))


Nu ska  jag ta o gå och lägga mig men ha en fortsatt trevlig Söndag :))


Kramar Ingela

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards