Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Snön hänger vit från taket ;)

Av Ingela - 17 januari 2012 09:54

Hejsan på er =)


Idag är det Tisdag och jag känner mig betydligt bättre idag så imorgon blir det full fart :))


  Nu hänger snön vit från taket :)) Nu går vi mot ljusare tider :)) Skönt att veta att vi har våren framför oss och sedan så har vi sommaren här igen :)) Tänk vad fort tiden går ... den bara rusar fram tycker jag nästan för snabbt ...


 Denna bild säger sig sitt tycker jag *ler* ;)


  Denna bild på denna tavla säger också sitt tycker jag ;)


Just nu sitter jag o flurar lite och kommer på både det ena o det andra måste jag säga och jag känner att min energi håller på att komma tillbaka sakta men skäkert :))

och det känns bara hur bra som helst :))

Nu ska jag bli lite djup i mina tankar ;)


Vad är ett beteende?


Beteende syftar på handlingar, uppförande eller reaktioner av en individ,vanligtvis menas särskilt människors sätt att vara och förhålla sig till sin omgivning, tillfälligt men oftare i allmänhet.

Beteenden kan antingen vara medfödda eller inlärda. Men aktuell forskning inom Human Microbiome Project pekar på en möjlighet att mänskligt beteende kan kontrolleras av sammansättningen av det mikroba beståndet inom en mänsklig kropp.

Mer generellt kan beteende anses vara vilken handling som helst där en organim förändrar sin relation till dess miljö; beteende modifierar handlingsramen med vilken organismen interagerar med miljön

Hos människor (och andra organismer eller till och med mekanismer) brukar värderas i till exempel normala och onormala beteenden. Vad som anses vara ett acceptabelt beteende styrs av sociala normer och kontrolleras via olika former av social kontroll för beteenden hos människor. Enligt moraliska värderingar, kan mänskligt beteende också bero av det gemensamma, vanliga, ovanliga, acceptabla eller oacceptabla beteendet hos andra ...


                                                  


Var alltid dig själv och lär dig av dina misstag du gör, För människan lär sig alltid bäst av sina egna misstag.

Alla ligger inte på samma nivå, så alla kommer inte bli förälskade i din personlighet, så är det bara.. Det gäller att hitta någon som ligger på samma nivå som en själv ... Gör inte om dig själv för att andra vill att du ska göra det ... utan var dig själv och umgås med människor som vill dig väl och som vill att du ska ha det bra och som du vet är ärliga mot dig, är dom inte det så är det bara att låta dom gå någon annan väg och inte med dig ... för skitsnack bakom ryggen och hugg i ryggen så fort man vänder sig om är inga vänner att ha ... tro mig jag vet ...

Jag är inte guds bästa barn det vet jag men vem är det? Alla har vi våra fel och brister för ingen är perfekt i vår herres hage ... jag har mina fel och brister men jag lär mig av mina misstag för hur ska vi annars kunna utveckla oss och ta oss fram? Men det som är tur det är att jag har riktiga vänner som värkligen känner en och vill en väl  Och inte sånna kallade vänner/bekanta som hugger en i ryggen så fort man vänder om ... för det kallar jag inte för vänner/bekanta ... Det är bara att ta ny frisk luft i sinna lungor och se vart luften bär en och tömma ut och andas bort den gamla luften ... för som sagt var man lär sig utav sina misstag ;)


   


   


   


    Lev livet varje minut till det tar slut     det är ditt liv o ingen annans så de så ;)


Idag blev det ett långt inlägg *ler* Sorry att jag inte skrev nå igårkväll som jag lovade men jag var så trött så att det fick vara :) Jag har ju skrivit ett långt nu *ler*

Nu måste jag gå och göra lite andra saker *ler* Ha en underbart bra dag :))


Kramar Ingela





 
 
Ingen bild

En vän

17 januari 2012 16:18

Hej Ingela!

Rätta takter Ingela!!!
Glöm bort människor som behandlar och behandlat dig illa,
dom människorna är inte värd din kärlek.
Jag har aldrig mött en människa som har varit med om så mycke tråkigheter som vad du har fått göra i ditt liv, du Ingela är en människa som har ett hjärta av guld. Du är en fantastiskt stark och underbar människa Ingela "Glöm aldrig det".
Du har ett hjärta av guld, hur dåligt du än mår så finns du alltid till hands och hjälper till på alla det sätt och vis, ja du lägger ner hela din själ på det du gör för att kunna hjälpa någon. "Kom ihåg att vissa människor är inte värd din kärlek och din hjälp" Du får utav mig många kramar :) / En vän

Ingela

17 januari 2012 18:39

Hejsan !

Tackar det var väldigt mycket känslor på en och samma gång :) Nu fick jag mig några tårar i ögonen ;) så nu ser jag inte tangenterna ;)Väldigt roligt att få höra, det behövde jag just nu :))
Jag har insett vem som behöver min hjälp och vem som inte ska ha någon hjälp ifrån mig ... och NEJ jag kommer aldrig att glömma ... Tack för dina fina ord det värmde oerhört mycke i mitt hjärta ska du veta. Kramar Ingela

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 31 januari 2017 13:13

Hej där på dig  !   Vädret idag är jättebra och solen har varit uppe och visat sig idag  :)  Här är det bara bra och snart ska jag fara å hämta lillhjärtat som ska till tandis i dag och sedan är det bara att laga till nån middag för att s...

Av Ingela - 30 januari 2017 18:55

Hejsan på er alla :)     Idag är det Måndag och jag är ledig idag :) Jag har tagit ledig pga att jag ska få iordning rummet åt lillhjärtat :) Dagen började med att lillhjärtat tog rollen som huvudboss ;) och jag tog å städade huset ;) ...

Av Ingela - 18 augusti 2016 15:54


Hejsan alla gooa å glada:) Idag är det surströmmingspremiär :) Å då blir det detta till kvällsmiddag :) Det kommer att bli riktigt mumsigt :) Just nu skiner solen å det har blivit ett ljuvligt väder så kan det bli bättre :) Om en stund så sk...

Av Ingela - 25 maj 2016 15:01

Hallå där solstråle :) Idag är det Onsdag å jag är ledig idag :) Idag så for jag och hämtade min gooa lilla pappa före tuppen på morgonen å vi for å handlade lite blommor och sedan så for vi på kyrkogården å planterade å gjorde det jättefint :) H...

Av Ingela - 15 februari 2016 15:04

Hejsan :) Nu är jag tillbaka :) Jag såg att i mitt förra inlägg så blev det lite små stavnings fel på vissa ord ... jag la ut inlägget via telefonen å telefonen fixade till lite egna ord såg jag haha men vad gör det det bjuder jag på hahaha ;) ...

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards