Alla inlägg under oktober 2011

Av Ingela - 31 oktober 2011 22:17

Tjaba tjena hallå =)


Idag är det Måndag och en ny vecka framför sig med nya mål och

nya förutsättningar framför sig :)

Idag har jag jobbat en lååång dag 14timmar blev det i slutändan ;)

Nu ska man försöka få i sig nå kvällsfika och sedan däckar man *ler*


Har haft en underbar helg med lillstumpan en riktigt myspys helg  

Lillgubben ha varit och jaga och han har haft en bra helg han också :)   Med mys och pys :))

fast vi har saknat honom :)


Nu skriker min mage jag vill ha mat *ler* så man får väl ta och fixa till något *ler*

Jag tar och skriver imorgon istället :))


Stora kramar Ingela  

Av Ingela - 26 oktober 2011 09:34

Hejsan på er =)


Idag är det Onsdagmorgon och det är grått o trist väder :( det är som dimma ute ...

Idag har jag en massa ärenden som jag måste fixa innan jobbet ;) och sedan är det bara att jobba några timmar och sedan är det full fart igen ;) det är ingen fara man blir aldrig sysslolös om man säger så ... *ler*

Jag håller också på att planera inför helgen vad jag o lillgumman ska hitta på för nå roligt att göra :)) Lillgumman ska på disco på fredagkväll med en kompis som heter Mira om hon hinner bli frisk innan dess (Mira)... Lillgumman ser fram emot Fredag för det händer en hel massa roligt både i skolan o hemma :))

Lilla gubben ska fara o jaga i helgen   så jag o lillgumman har huset för oss själva  

Vårat gäng i hockey spelar i helgen så då måste vi ju hålla tummarna på att det går bättre denna match  :))


                


Tänk vad veckorna går fort ... jag tycker att det bara rusar iväg ... hinner knappt blinka så har veckorna bara rusat förbi *ler*


Jag känner mig fortfarande på ett strålande humör och jag känner att jag lever liksom *ler*

Det är en otroligt bra känsla måste jag få säga  

För varje minut som Du är arg förlorar Du sextio sekunder av glädje.


Så är det ... :))


Jag skulle fortsätta att skriva igårkväll, men jag hade så mycket att göra så det blev aldrig att jag skrev nån fortsättning på det jag höll på att skriva om ;)


Nu måste jag fara iväg och göra lite ärenden som sagt var innan jag börjar jobba :))


Stora kramar Ingela


 

Av Ingela - 25 oktober 2011 12:26

Hejsan på er :)


Idag är det Tisdag och jag är LEDIG :) oj så skönt jag har det :)  måste jag få säga :)

Har myst på morgonen och käkat frukost med tända ljus och 

sett på tv:e och bara kännt lugnet,

Jag njuter av varje minut och sekund och känner att livet är helt underbart ♥ Känner mig jätte lycklig med andra ord :)) ♥
Hoppas att ni har en bra dag ni med och att ni njuter ni också o är lyckliga ♥


Det som är konstigt är att vissa människor kan inte glädjas åt att man är lycklig och glad, dessa människor kan inte ha det lätt med sig själv ... dessa människor måste ha ett rent helvete med sig själv med andra ord ...

Det är tur att jag har människor runt omkring mig som ger mig mycke energi och kan glädjas med mig ... Dessa människor också har en annan egenskap och det är att dom inte kan säga Förlåt heller när något har inträffat ... utan dom pratar hellre skit bakom ryggen ...

 

En sak och det är ...

Känner du mig? Har vi pratat och bytt åsikter, erfarenheter, tankar och känslor på gott och ont? Vet du hur jag känner , Varför jag känner det jag känner? Känner ni till hela min historia och tidigare upplevelser, som gör att jag reagerar som jag gör? Låt inte andras åsikter om mig bli din, för hur någon känner mig är inte hela sanningen om mig.    


Nu måste jag rusa iväg men jag återkommer o fortsätter mitt skrivande lite senare idag :))


Kramar Ingela

Av Ingela - 21 oktober 2011 22:20

Hejsan på er =)

 

Idag är det fredag och man har jobbat som vanligt alltid lika roligt :)) man lär sig nå nytt varje dag o varje sekund :) Me like  Nu ska man ladda batterierna för en jobb helg med fullt ös medvetslös *ler*


Nä...jag känner att livet leker o jag känner att jag är på topp ♥

Jag är så glad för min Pappas skull att han har det helt underbart och att han har jätteroligt :))♥ Det är han då värd all lycka ♥♥♥ kan jag lova ♥♥♥

Man bllir så glad ♥


Jag känner att man har blivit så djupt sårad så många gånger i livet av människor man aldrig trodde var så falska ... och först nu har man märkt vilka som är sina riktiga vänner ♥♥♥ all kärlek till er ♥♥♥ och ni ger mig verkligen ett liv som jag känner att jag vill ha ♥ När man känner att "livet leker" då är det verkligen rätt människor man har bredvid sig ...  

Vad som än händer i livet ... så kommer ni alltid ha en speciell plats i mitt hjärta     

Jag njuter av livet som det är just nu ... och alla glada människor man kan glädja varje dag ... och den som kommer med dålig energi kommer jag att visa vars dörren är ... Så då vet ni :)


En falsk vän är som en skugga: I solsken kan man aldrig bli kvitt honom, i regn är han spårlöst försvunnen.


Likheten mellan lyckan och en amöba är att båda förökas genom delning ♥


Nu ropar snarklådan ... kom genast hit ;)) o jag kan säga: -jag kommer genast *ler*

Sov gott   alla där ute :))


Kramar Ingela

Av Ingela - 18 oktober 2011 21:12

Hejsan på er =)

 

Idag är det Tisdag ocg idag har det varit grått o trist väder :( o nu blåser det och regnar :( Det är tur att man kan tända lite värmeljus och krypa ner med dom man älskar mest i hela världen och bara njura av livet  


Idag har jag varit på kurs med Kurt och fått lära sig nya grejer som man har försökt trycka in i huvudet *ler*


Helgen har varit bra förrutom att lillgumman   blev sjuk och vi fick fara till sjukhuset och kolla upp henne vi trodde att det var blindtarmen och när vi kom till akuten så kollade dom henne o sa att tecken tydde på att det var det ... vi fick fara vidare och dom gjorde ett ultraljud och spanade in blindtarmen och sedan fick vi stanna över natten för observation, och natten gick bra och vi fick fara hem dagen efter :) men dom sa att fick hon mer feber o mer ont i magen så måste vi komma in med henne så dom fick titta på henne igen ... Men nu har febern släppt o hon känner sig betydligt bättre än vad hon gjort ... o bara det är ju jätte skönt att det verkar ha släppt       


Nu ska jag hoppa i sängen o mysa ner mig :)) det blir mer skrivande i morgon :))


Kramar Ingela

Av Ingela - 12 oktober 2011 09:20

Hejsan på er =)

 

Idag är det Onsdagmorgon och grått väder är det ute och lite småkallt är det också ... jajja det är en sån tid som vädret kan växla både hit och dit tyvär ;)

men det är tur att solen lyser i hjärtat på en *ler*

Nu idag måste jag fara och göra lite ärenden som måste göras och sedan är det bara att fara på jobbet några timmar ;) Dagen är planerad :))


Snacka om att dagarna och veckorna bara rusar förbi man hinner knappt med tycker jag ;) snart är det jul och nyår *asg* det är bara nå veckor kvar liksom ;)

Jag tycker då att julen är den mysigaste tid vi har ... mycke värmeljus är tända och mycke kärlek, bara en underbar känsla helt enkelt :))


Idag så blev det en kort blogg ;) Men ha en underbar fortsatt dag och ta hand om varandra  


Kramar Ingela 

Av Ingela - 11 oktober 2011 10:10

Tjenixen på er =)

 

Idag är det Tisdag och livet leker tycker jag :)) Det börjar bli kallt ute och jag tycker liksom att snön hänger i luften :)) Det blir skönt om snön börjar komma pga att det blir ljusare ute och man känner sig piggare då :))


Helgen har varit jätte bra och super trevlig och tack alla som varit här och förgyllt min helg till en supertrevlig helg       


Människor som får en och må dåligt ska man inte tillåta och vara med i ens liv... dom lever bara på att få i sig själv en massa energi för att fortsätta trycka ner andra ... Tillåt dig själv att må bra och lev det liv som gör dig glad ... och med dom människor som gör dig lycklig och vill dig väl ♥ och lämna sånna som inte gör dig glad och dom som inte vill dig väl ... så tillåt dig själv att må bra och att vara glad  ♥♥♥

Jag har blivit så in i h-vete djupt sårad i mitt hjärta och min själ av vissa människor så det kan ingen ana ... o det har satt djupa sår kan jag lova ... men vi lever här och nu och ingen kan ta ifrån mig min känsla till att må bra i resten av mitt liv och jag kommer att skänka all min glädje och lycka till mig själv och till dom jag verkligen älskar och som gläds med mig    

Glöm folk från ditt förflutna, det finns en anledning till varför dom inte klarade sig till din framtid.


Många kramar Ingela



Av Ingela - 7 oktober 2011 01:26

Hallå på er =)

 

Idag har det varit en underbar dag :)) Börjar med frukost på sängen och presenter från mina älsklingar   och fortsätter med en underbart härlig dag :))


Jag får tacka alla för alla grattulationer och alla ni som varit här personligen  

och för alla presenter jag fått :)) En super nöjd pingis   med hela denna underbara dag :) oc ännu är det inte slut utan denna underbara dag fortsätter tydligen i flera dagar :)) Jag kan inte ha det bättre :))   


Livet känns underbart :))


Kram på er och ha en God natt :))  


Kramar Ingela 

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards