Alla inlägg under maj 2011

Av Ingela - 31 maj 2011 10:47

Hejsan på er =)

 

Idag försov man sig på morgonen :( men lillgumman hann till skolan ;) och på 12min hann hon äta, klä på sig, tvätta sig, borsta tänderna ja allt som man hinner annars på morgonen ... mycket bra kämpat måste jag säga :)) Puss på dig lillgumman 


När lillgumman hade farit så var det bara att göra sig själv iordning och cykla iväg till jobbet :) Jag höll tummarna för att det inte skulle börja regna, för regnet hänger i luften nämligen ... men jag klarade mig från att bli en dränkt katt =)


Nu idag så är det bara att kämpa på och jobba och när man kommer hem så får man fortsätta att jobba på :) Tänk vad livet är härligt :)) *ler*


Har inte hunnit prata med Sara än hon var ju och jobbade sin första dag på jobbet i går =)) Men det gick säkert superbra för henne =)) All lycka till henne   Kram till henne


Själv så sitter jag och filurar vad man ska hitta på till middag idag ... jag har som idetorka när det gäller matfronten, jajja så är det mellan varven *ler*

 Nu måste jag kila men jag kommer tillbaka ;)


Kram Ingela



Av Ingela - 30 maj 2011 13:04

Hejsan svejsan på er =)

 

Jag skriver lite till i dag så detta är blogg nr: 2 idag ;)


Lite frågor som jag svarat på som en vän har skickat :)


Är du kvinna eller man? Kvinna

Beskriv dig själv: Snäll,varm,hjälpsam,lyhörd och omtänksam med människor som jag tycker om =)
Vad tycker du om dig själv? Alldelens för snäll mot vissa människor som inte förtjänar att man ska vara snäll emot.

Beskriv var du bor för tillfället: Med min älskade familj.  

Om du kunde åka någonstans,vart skulle du åka? Till en härlig plats med min familj och bara rå om varandra.
Favoritfärdmedel: Att glida fram på en HD och känna vinden mot mina kinder.
Mina bästa vänner är: Dom jag älskar att umgås med och ni vet vilka ni är :) Ni är underbara vänner  
Hur är vädret? Sol och lite blåsigt.
Favorittid på dagen: Kvällen
Om ditt liv var en tv-serie vad skulle den då heta? Ärlighet och falskhet.
Vad är livet för dig? Om jag med ord kunnat beskriva det ... Helt Underbart.
Det bästa rådet du kan ge? Gå din egen väg genom livet och lev ditt eget liv och inte andras.
Om du fick byta namn, vad skulle du heta då? Mina föräldrar gav mig mitt liv och ville att jag skulle heta Ingela så självklart är det Ingela :)
Favoritmat: Kyckling och Ris med Currysås
Dagens tanke: Är du lycklig,Håll reda på dig själv och inte alla andra.
Hur skulle du vilja dö? Få somna in drömmarnas värld.
Din själs nuvarande tillstånd: Mitt hjärta har stängt vissa dörrar till vissa människor så även min själ, Men jag mår bara underbart tycker jag.
Är ditt hjärta sårat: Mitt hjärta är djupt sårat och många ärr har det fått som inte går att tas bort :( utav människor som jag trodde hade ett hjärta men det visade sig att dom inte har haft något hjärta.

Dina citat: "Fånga dagen" och "Sanningen kommer alltid fram förr eller senare"

"Lev ditt liv inte andras"

Vad gillar du att göra: Umgås med min älskade familj   ,Sömnad,Skriva dikter  ,umgås med mina älskade vänner, Ja allt som gör livet glatt att leva för, m.m

Vad gör dig mest arg:  Människor som kör med dubbelsidig moral, När människor kör med falskhet bara för att rädda sig själv,Falskhet, När man ställer upp för människor och dom inte ställer upp tillbaka, När människor inte visar respekt för varandra, När människor trycker ner andra människor för sin egen vinnings skull, När folk inte kan tacka för sig,När folk inte tar reda på sanningen utan sprider skit vidare som man inte vet något om utan dom tror sig veta, Människor som är konflikträdda och lastar över det på andra istället som ska lösa det åt dom och för att senare kanske ta åt sig äran, När andra människor tar åt sig äran över sånt man själv har gjort eller presterat för,Människor som lever på att sitta och prata skit om folk, Det finns mycket saker i vår herres hage. ;) 

Vad gillar du inte:Jag gillar inte kyliga människor,Människor som är falska för sin egen vinnings skull, Människor som inte kan tacka för sig, Människor som man ger och ger till och man får inget tillbaka, Människor som inte visar respekt för andra människor, Människor som kör med dubbelsidig moral, Människor som inte tar reda på fakta först innan man yttrar käften åt andra så att man får höra att dom sagt vad DOM TRODDE att det var eller såg ut .... Ärtsoppa, Kalvdans, m.m


Nu har jag svarat på en del frågor som en vän skickade till mig :)


Kramar Ingela   



Av Ingela - 30 maj 2011 08:47

Hejsan på er =)

 

Idag är det Måndag och jobbardag och jo det är sol   ute och fåglarna kvittrar men det är rätt typiskt ;) när man är ledig då är det dåligt väder ute och när man jobbar är det sol ute *asg* Jajja det blir nog bra en annan dag *asg*

Nu ska jag vila tror jag i och med att man jobbar nu i 2veckor i sträck igen *ler* så att man orkar ... så att man inte blir mer död än levande när Nästa fredag kommer ;) *ler*


Tankar och funderingar ... och ni som inte is läsa - ingen har tvingat er ;)

 

Vad kommer denna dag att ge mig för nya erfarenheter ;) *ler*

Jag sitter och flurar på vad som komma skall ;) *ler*

Jag sitter och funderar på lite ditten och datten idag ;)

Jag ser vissa människor här i livet som lever på att manipulera,ha dubbelmoral och prata skit om folk hit och dit och man ser hur det är och jag tycker att det är så tragiskt :(

Jag är snäll och varm människa och ställer alltid upp för dom jag älskar och tycker om ... men man har lärt sig en sak igenom livet att det ska man inte göra ... man ska inte vara snäll och ställa upp för vissa människor :( så enkelt är det ... för dom ror åt sig allt + lite till ... för dom belönar en tillbaka med falskhetsspel m.m och sånna människor finns inte plats i mitt liv ... det går åt mycket tid och energi på att gallra ut sånna människor från sitt liv,  det är tråkigt att säga men jag hoppas att dom får tillbaka med samma mynt så kanske dom förändrar sig själv och sin syn på livet ... Jag har gått igenom mycket här i livet och jag har mycket erfarenheter på många olika plan och därför har jag min synvinkel på livet som ingen annan kan ta i från mig och människor som inte upplevt vissa saker ska inte ens ta vissa ord i sin mun och säga vad man ska göra och inte göra så enkelt är det ... men för vissa människor är det ju väldigt enkelt att säga så här ska du göra och så här ska du inte göra ... vem säger att en sådan människa har rätt ??? Som inte ens har upplevt vissa saker, kanske bara läst om det eller hört ... Jag har lärt mig genom åren att bara ta hand om sig själv och göra det bästa av situationer som man går igenom, Men det kommer ju alltid att finnas falska människor i vår herres hage tråkigt nog :( ... men det som är så tråkigt att det finns människor som knappt känner en om jag säger så, som inte ens har varit hemma hos en ... som tror sig känna mig i och med att dom har nån bekants bekant osv osv som dom har hört bla bla och jag säger, att man lyssnar på rykten det fattar jag inte ... om man nu är så NYFIKEN att man måste veta ... då är det ju bara att komma och fråga så ska jag berätta, nä istället går man på rykten och hittar på nån jä...la story där man tror sig veta hur situationer är :( Hahaha :)) det är helt otroligt vad vissa människor kan göra ;) 

Jag har testat många människor igenom livet med olika saker och situationer och kan säga -det finns inte många människor som har kunnat bevisa att dom är ärliga ;( och därför är detta citat så bra

"Sanningen kommer alltid fram förr eller senare"

Jag vet en hel del kan jag lova och ändå går vissa människor omkring fortfarande och tror att jag inte vet *ler* hahaha helt otroligt kan jag lova =))

Så mycket folk har gett mig i förtroende att inte säga något men eftersom jag är en person som inte går runt och snackar skit på det sättet så är man tyst om saker man har fått i förtroende ... Dom som har sårat mig djupt ger jag inte ett skit för ... dom är inte ens vatten värd i mina ögon kan jag lova ...


Nu ska jag avrunda mitt skrivande för i dag och fånga dagen med dom jag Älskar och göra dom lyckliga så att dom får ännu mer energi till att vara just den dom är :)      



Stora kramar Ingela


                                          

Av Ingela - 29 maj 2011 13:18

Hejsan på er !

 

Jag vill säga Grattis till alla mammor på morsdag ♥♥♥ =)

Själv har jag fått frukost och presenter av min älskade familj :) Tack för att ni finns mina söta änglar  

Helgen är snart slut :( det går så fort helgerna och denna helg när man är ledig så har vädret inte varit det bästa men man har fått mysa med familjen och mina kära vänner   det bästa som finns =)

Igår for jag och solade    det var många år sedan jag var och solade och det var såååå skönt måste jag få säga så det ger vi tummen upp för =))  man fick vila en liten stund i solen och höra ljuv musik i öronen *ler* sånt gillar jag =)

sedan var vi och handlade och sedan tog vi det lugnt och såg på film med våra kära vänner =) myspys Lördag blev det =)

Idag så ska jag snart hugga i och börja röjja lite dvs dansa med dammsugaren och dansa med skurmoppen ;) det låter ju jätttte kul tycker jag *ler* ;)


I veckan är det full fart framåt det blir mycket jobb dessa två veckor också :) tills om 2veckor man är ledig en helg igen ;) jag jobbade ju 2veckor i sträck senast och kan säga att många timmar blev det och jag var mer död än levande i fredags men det är bara att kämpa på och inte känna efter så mycket *ler* så blir det nog bra det här =))


Tankar och funderingar ...

 

Jag har verkligen lärt mig vem man kan lita på och inte lita på och det är så bra att man har fått upp ögonen ... bättre sent än aldrig ;) men jag kan säga att jag har alltid haft mina aningar ... men jag har fått det bevisat för mig och det känns otroligt skönt måste jag få säga ... Jag är otroligt sårad men jag reder mig alltid förr eller senare ... ;) det är värre med dessa människor att dom kommer att såra andra och det är det som är så tragiskt :( ........ men så är det ju med vissa människor dom vågar att sitta och prata om vissa människor när inte dessa människor är med eller kan försvara sig på något sätt, men det tragiska är att dom vågar ta mig fn inte berätta om det för människorna det gäller ... och det är det som är så jä...la tragiskt ...... Men sanningen kommer ju alltid fram förr eller senare eller hur?................... och det säger mer om er vad ni är för människor ...

Jag kan sitta och berätta hur mycket som helst kan jag lova, tror nästan att jag ska skriva en bok ;)

Jag sitter och skriver detta för att jag känner att jag vill skriva om vissa tankar och funderingar jag har och ni som har problem med att läsa detta säger jag bara INGEN har tvingat er och läsa ... ;)  


Nu avrundar jag mitt skrivande en stund med denna underbara låt  

 

Kramar Ingela   

Av Ingela - 27 maj 2011 19:12

Hejsan på er =)

 

Så fruktansvärt skönt med fredag måste jag säga =))  Yiiiippppiii    

Jag känner att man är totalt slut i hela kroppen ... det har varit mycke senaste tiden ;) Jag har lärt mig både de ena och det andra *asg* så hjärnan har arbetat för högvarv ;) Japp jag har en liten del kvar av den *ler* och sedan har jag jobbat och jobbat och jobbat :)) så nu känns det perfekt med en liten ledig helg :)) och då tänker jag oj vad skönt med sovmorgon i morgon men då vaknar man väl före den på morgonen säkert *ler* Jajja men vaknar jag tidigt så är väl kroppen utvilad då *ler*

Jag tror hela Luleå kommun har varit på storheden och handlat idag ;) hur mycket folk som helst har det då varit där :))


Nu ska jag gå och tappa upp ett bad tror jag ;) eller man kanske bara duschar annars kanske jag somnar i badkaret ;)


Mina tankar och funderingar ;)

 

Jag har en underbar familj som jag älskar över allt annat och älskar livet  

tänk att man får vara här denna korta tid vi har på jorden  helt underbart är det i alla fall :)   


Men jag har fortfarande svårt att man måste engagera sig i vad andra gör och inte gör jag säger fortfarande lev erat eget liv och strunta ivad andra gör och inte gör ... ni tappar bort så mycket tid i erat eget liv om ni måste engagera er i vad andra gör  ... Livet är inte en dans på rosor hela tiden utan det är vissa vägar som är jobbigare än andra, men ge inte upp hoppet om det känns tungt på den väg ni vandrar, gör något åt det och se till vad du känner och inte vad alla andra tycker att du ska göra ... då kan du se tillbaka på ditt liv att du verkligen levt ditt eget liv och har hittat vägar hit och dit som du själv valt vissa bättre och vissa sämre men då har du ialla fall levt ditt eget liv och inte andras ...

Jag tycker synd om vissa människor att dom kan sitta och prata strunt om vissa människor det kallar jag inte att leva sitt liv ...


Ta vara på den familj du har och ta hand om den väl för man vet inte från ena dagen till den andra dagen hur det ser ut ... Jajja nog om det ;)


Nu ska jag runda ner mitt skrivande för idag ;)) så nu ska ni ha det så bra och ta hand om varandra    


Kramar Ingela



  

Av Ingela - 25 maj 2011 21:47

Hejsan på er :)

 

Hoppas att ni mår bara bra =))

Jag är gode trött i kroppen känner jag ;) är inne på tionde arbetsdagen på raken så nu känner man att man är lite mör om man säger så och då pratar vi massor av timmar per dag :) än så länge har jag två dagar kvar sedan är det helg men man vet aldrig kanske blir det fler på raken =)) Jajja det går ju bra :)) man ska inte klaga för det är ingen vits man mår ju bra och det är ju huvudsaken *ler*


Nu ska jag gå och lägga mig i snarklådan så att man orkar stiga upp i morgon ;))   så att man är pigg och alert :))


Natti Natti :)) Jag kommer att blogga ner lite tankar och funderingar när jag inte är så trött ;)


Kram Ingela

Av Ingela - 22 maj 2011 18:59

Hejsan på er!

 

Hoppas att allt är bra med er :)) Här har jag jobbat sedan i Måndags och jag vet inte riktigt när jag ska vara ledig *ler* Men jag klagar inte det är jätte roligt, men jag är lite trött just nu *ler* Jag tror att jag gott ca: 4mil i helgen, känns som det i fötterna ;) i och för sig så har jag jobbat långa pass hela veckan :))

Jag måste skratta åt mig själv *asg*    När jag kom hem efter jobbet igår så sa jag till gubben att jag skulle vila lite   mm och det gjorde jag framför tven en stund trodde jag ;) La mig 17,30 där och vaknade kl: 22,30 där hahaha det var bara att göra sig i ordning för natten och jag somnade på en gång och vaknade 05,30 så många timmar blev det *asg* men jag behövde det tydligen :)) och nu är jag trött också *ler* ja du förstår *asg*


Jag ska meddela att det är jätte roligt att det är så många som läser min sida

 


Idag har lillgumman haft sin första seriepremiär på sjumannaplan :)) och det gick superbra dom vann med 6-1 Tummen upp för det       Grattis Grattis till tjejerna som gjorde en fantastisk bra match :))


Nu måste jag avrunda så ha det så bra :))


Kram Ingela



Av Ingela - 18 maj 2011 20:56

Hejsan  på er!

 

Hoppas att allt är bra med er :))   Här är det bara bra :) full fart framåt denna vecka måste jag få säga ... jag tror nästan att jag har glömt vad jag heter *asg* Jajja så illa är det inte *asg* men himla kul vecka och veckan har bara spruttat förbi, i morgon är det ju redan Torsdag :))

Jag jobbar och står i ;) Jag är ledig nästa lördag tror jag det var :)) man tar och jobbar en 12dagars :)) Härligt roligt  


Jag har faktiskt inte så mycket att skriva om idag *ler* mer än att jag jobbar,äter,skiter och sover och pratar mellan varven *asg*   


Ja vad säger man ... man slutar aldrig förvånas så mycket kärlek det finns i vår herres hage men det är ju tråkigt att vissa människor inte har fattat vad det är för något ;) och man slutar aldrig förvånas så mycket dubbelsidig moral det finns i vår herres hage ... Jaa man kan inte annat än att skratta åt dessa människor, helt otroligt är det då ialla fall ;)   


Nä nu ska jag skratta mig i säng :)) Natti Natti gott folk   


Kramar Ingela


Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards