Alla inlägg under maj 2011

Av Ingela - 6 maj 2011 09:19

Hejsan svejsan på er!

 

Idag är det fredag och det känns super härligt :)) Jag ska snart göra mig iordning och fara och jobba lite :)) och idag så håller jag både tummar och tår för att Pontus kan komma med bilen körandes själv ;))   men jag vet att han fixar det :))   


Jag måste idag fara och köpa lite färg så att man kan börja måla lite jag tänkte att fönstrena skulle få sig en omgång *ler*   


Jag känner att det kommer att bli en bra och härlig dag med mycket energi :)) Det är nästan så att jag kan ge bort lite, men det beror på till vem jag ska skicka lite, det får jag ta och fundera ut tror jag ;) för jag skickar det inte till vem som helst *ler*


Nu måste jag avrunda, men ha en underbar dag :)) på återseende *ler*


Kramar Ingela

Av Ingela - 5 maj 2011 08:27

Hejsan på er!

 

Idag så är det Torsdag och vi glider in snart mot helg :)) vädret ute är lite halv mulet,sol ;) det är halvt utav allt i dag *ler*.

Jag har börjat hålla tummarna redan idag för Pontus inför i morgon :)) Men jag känner på mig att det kommer att gå jätte bra för honom :))

Lillgumman är på skolan och gubben är och jobbar och jag tänkte köra igång med lite städning och tvätt ;)) Så har jag gjort det innan jag far och jobbar lite :))

                                   

                                      


Idag känner jag mig i topp av min spets om man säger så,

Jag har fått bevisat för mig att det har funnits 2 människor utav kvinnlig sort, som har varit så djupt bakfalska och är :( Det trodde jag aldrig ............................................. men synden straffar tillbaka om man säger så, och det har man ju sett ................... men att man kan bete sig på det sättet är helt obegripligt ... speciellt när dom inte har kollat och studerat hur dom själva är och har varit, det är det som är så tråkigt att se, men jag hoppas att dom vaknar upp en dag och inser ett och annat ..................................

Jag säger fortfarande gå på era magkänslor och lita bara på dig själv, ni har inget att vinna på att lyssna på vad andra säger att du ska göra, lev ditt liv som du vill att det ska vara och lita aldrig på nån annan än dig själv ....

Jag kommer ALDRIG att ställa upp för dessa människor igen, och jag kan tillägga att dom har jag suddat ut ur mitt liv för alltid för jag behöver inte sånna falska människor vid min sida ... Jag kan säga det finns ett ord förlåt men detta ord verkar dom inte ha lärt sig vad det är för ord och innebörden av det ...

Just nu när jag skriver detta så känner jag mig oerhört lättnad att jag fått reda på detta om dessa 2 kvinnliga  människor, men känner även en stor besvikelse för det trodde  jag aldrig, men nu har jag fått det bevisat för mig ...................................


Nu ska jag gå och göra lite nytta, så nu avrundar jag med att säga hoppas att ni får en bra dag på jobbet eller om ni är lediga eller var ni än befinner er :))


                                         

 

                              Kramar Ingela



Av Ingela - 4 maj 2011 08:21

Hejsan på er!

 

Idag så skiner solen och det verkar bli en bra dag idag :) i morse så var jag cykelreperatör och fixade till lillgummans cykel, jag fixade och trixade och resultatet av det hela blev en hel cykel och en glad lillgumma :)) kan ju inte bli bättre :))

                                                    

                                


Nu idag så har jag massor av grejer som ska fixas och trixas med ;) så jag måste nog göra en checklista tror jag *ler* Jajja det blir nog bra :))


                                           



Jag har skrivit ganska mycket om tankar och funderingar sista tiden ;) och det kommer jag och fortsätta med  *ler*


När man kommer till olika val här i livet, så ska man ta och fundera själv hur det känns och gå på sin magkänsla, gå inte efter vad andra tycker och känner för då blir det inte du som gör valen :(


Vi behöver inte veta eller bevisa någonting, bara att vara till och ta en risk att njuta av livet, säg nej när du vill och säg ja när du vill, du har rätt att vara du, just den du är varken mer eller mindre, du kan bara vara du när du gör det som känns rätt för dig, när du gör sånt som inte känns rätt för dig, förnekar du dig själv rätten att vara du.

De är våra beslut val och handlingar, inte våra livsvillkor som avgör vårt öde.

Hur du lever och agerar idag är resultatet av en lång rad val.

Det är dina beslut, val och handlingar som har gjort vad du är idag och som avgör dina prestationer, framgångar samt din utvecklingsom människa, dina beslut val och handlingar styr och kontrollerar hela ditt liv.

Det är våra beslut, val och handlingar som avgör vår livssituation.  

Om du verkligen vill förändra ditt liv, måste du fatta en rad nya beslut om var du står och vad du vill göra ... och vad du förbinder dig till.


Du är aldrig ansvarig för andras handlingar. Du är bara ansvarig för dina egna handlingar, när du förstår detta blir du inte sårad av andras obetänksamhet, yttranden och handlingar. Du kan säga JA eller NEJ vilket du vill utan att få skuldkänslor eller att döma dig själv.

Du kan välja att alltid följa ditt hjärta oavsett vad andra tycker, tänker, säger och gör.


Varje dag är en ny dag och varje dag är den första dagen av resten av ditt liv. Varje dag står du vid många nya vägskäl och måste bestämma vart du ska.

Du kan alltid välja på nytt även om du inte kan backa tiden och göra om ett val.



Om du vill förändra så utgå från vad du vill och gör nya beslut, val och handlingar med och utifrån ditt hjärta.

Känns det rätt är det rätt, känns det fel är det fel. Den enda som vet hur du vill leva är du, det finns ingen annan som kan tala om för dig hur du vill leva annat än du, känn efter hur du vill leva, och lev så.


               ♥ Älska det liv du lever, Lev det liv du älskar ♥


Kramar Ingela

Av Ingela - 3 maj 2011 13:33

Hejsan på er =)

 

Idag var det grått o trist ute och så snöade det lite :(  Jajja man ska inte klaga, jag är ju inne och jobbar så här är det varmt och skönt :)


Idag när jag kommer hem så är det bara att börja tvätta och städa :)) visst lät det bra och kul *asg* jajja det är ju ingen som gör det åt mig , så det är bara att le och vinka och se det från det possitiva hållet *ler*


Idag kan jag säga att jag är så trött så att det finns inte på denna planet tror jag, jag har nämligen inte kunnat sova inatt :( max 1tim totalt kanske, så det kommer att bli en tidig kväll men då är ma väl för övertrött så då kan man väl inte sova pga det *ler* det blir nog bra med det ...


Nu avrudar jag mitt skrivade men jag återkommer =))


Kramar Ingela

Av Ingela - 2 maj 2011 08:15

Hejsan svejsan på er!

 

Godmorgon världen =) idag så är det måndag och helgen har passerat förbi med ett naffs, fort så var det förbi :) Helgen har varit bra och mysig tycker jag på valborg så var vi och handlade och for och fikade med goa vänner   när man kom hem så gjorde man iordning inför middaggen som bestog utav grillat kött som var marinerat och potatisgratäng + potatissallad m.m gott var det och mätt blev man ...

vi prommade upp till brasan och kollade på den en liten stund och sedan så for vi hem och kollade på hockeyn en stund och den blev ju en besvikelse :( jajja det är bara att komma igen (tre kronor) :))

Vi samlades och grillade lite korv med resten av alla grannar på gatan vid våran grillplats som vi har på gatan :) och myste lite där sedan så var det dax att gå och lägga sig i snarklådan ... så det var en lugn och skön valborg :))


Fast det var ju vissa som hade spionage för sig och jag behöver inte nämna nå namn, snacka om (rapporteringslåda nummer ett)  ;)) endast för att kolla upp saker och ting *asg* snacka genomskinligt :))  Jajja vissa kan inte ha det lätt haha som måste hålla koll på vad alla andra gör eller inte gör *asg*


Nu idag så är det lite småsaker som står på listan innan man far och jobbar, jag har bokat tid till optikern och kolla synen på lillgumma, och man måste dansa lite med dammsugaren m.m lite smått och gott med andra ord :))


Jag säger ta vara på dagen, var med dom som gör dig glad och possitiv, vakna med ett leende varje dag och känn att jag får vara med ännu en dag i detta liv :)) 

Varför gå omkring och fundera på det förflutna varför hit och varför dit, vara tillsammans med dom som inte gör dig glad osv osv vakna upp och känn er fri istället, så mycket lättare det är att vara glad och lycklig än att gå och älta det förflutna, det förflutna har varit och passerat det är inget vi kan göra någonting åt ... se framåt och ta vara på tiden vi har här och nu, var possitiv åt framtiden istället. 

Falska människor är personer med dubbelmoral dom säger en sak till en och säger en helt annan sak till den andra, att de anklagar andra, konspirerar och går bakom ryggen, uttnytjar tillfällen att hugga bakom ryggen m.m ..................................................
..................................................
..............................


Nu måste jag avrunda mitt skrivande för tillfället men jag återkommer =))


Kramar Ingela


Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards