Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Måndag och sol =)

Av Ingela - 30 maj 2011 08:47

Hejsan på er =)

 

Idag är det Måndag och jobbardag och jo det är sol   ute och fåglarna kvittrar men det är rätt typiskt ;) när man är ledig då är det dåligt väder ute och när man jobbar är det sol ute *asg* Jajja det blir nog bra en annan dag *asg*

Nu ska jag vila tror jag i och med att man jobbar nu i 2veckor i sträck igen *ler* så att man orkar ... så att man inte blir mer död än levande när Nästa fredag kommer ;) *ler*


Tankar och funderingar ... och ni som inte is läsa - ingen har tvingat er ;)

 

Vad kommer denna dag att ge mig för nya erfarenheter ;) *ler*

Jag sitter och flurar på vad som komma skall ;) *ler*

Jag sitter och funderar på lite ditten och datten idag ;)

Jag ser vissa människor här i livet som lever på att manipulera,ha dubbelmoral och prata skit om folk hit och dit och man ser hur det är och jag tycker att det är så tragiskt :(

Jag är snäll och varm människa och ställer alltid upp för dom jag älskar och tycker om ... men man har lärt sig en sak igenom livet att det ska man inte göra ... man ska inte vara snäll och ställa upp för vissa människor :( så enkelt är det ... för dom ror åt sig allt + lite till ... för dom belönar en tillbaka med falskhetsspel m.m och sånna människor finns inte plats i mitt liv ... det går åt mycket tid och energi på att gallra ut sånna människor från sitt liv,  det är tråkigt att säga men jag hoppas att dom får tillbaka med samma mynt så kanske dom förändrar sig själv och sin syn på livet ... Jag har gått igenom mycket här i livet och jag har mycket erfarenheter på många olika plan och därför har jag min synvinkel på livet som ingen annan kan ta i från mig och människor som inte upplevt vissa saker ska inte ens ta vissa ord i sin mun och säga vad man ska göra och inte göra så enkelt är det ... men för vissa människor är det ju väldigt enkelt att säga så här ska du göra och så här ska du inte göra ... vem säger att en sådan människa har rätt ??? Som inte ens har upplevt vissa saker, kanske bara läst om det eller hört ... Jag har lärt mig genom åren att bara ta hand om sig själv och göra det bästa av situationer som man går igenom, Men det kommer ju alltid att finnas falska människor i vår herres hage tråkigt nog :( ... men det som är så tråkigt att det finns människor som knappt känner en om jag säger så, som inte ens har varit hemma hos en ... som tror sig känna mig i och med att dom har nån bekants bekant osv osv som dom har hört bla bla och jag säger, att man lyssnar på rykten det fattar jag inte ... om man nu är så NYFIKEN att man måste veta ... då är det ju bara att komma och fråga så ska jag berätta, nä istället går man på rykten och hittar på nån jä...la story där man tror sig veta hur situationer är :( Hahaha :)) det är helt otroligt vad vissa människor kan göra ;) 

Jag har testat många människor igenom livet med olika saker och situationer och kan säga -det finns inte många människor som har kunnat bevisa att dom är ärliga ;( och därför är detta citat så bra

"Sanningen kommer alltid fram förr eller senare"

Jag vet en hel del kan jag lova och ändå går vissa människor omkring fortfarande och tror att jag inte vet *ler* hahaha helt otroligt kan jag lova =))

Så mycket folk har gett mig i förtroende att inte säga något men eftersom jag är en person som inte går runt och snackar skit på det sättet så är man tyst om saker man har fått i förtroende ... Dom som har sårat mig djupt ger jag inte ett skit för ... dom är inte ens vatten värd i mina ögon kan jag lova ...


Nu ska jag avrunda mitt skrivande för i dag och fånga dagen med dom jag Älskar och göra dom lyckliga så att dom får ännu mer energi till att vara just den dom är :)      



Stora kramar Ingela


                                          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 31 januari 2017 13:13

Hej där på dig  !   Vädret idag är jättebra och solen har varit uppe och visat sig idag  :)  Här är det bara bra och snart ska jag fara å hämta lillhjärtat som ska till tandis i dag och sedan är det bara att laga till nån middag för att s...

Av Ingela - 30 januari 2017 18:55

Hejsan på er alla :)     Idag är det Måndag och jag är ledig idag :) Jag har tagit ledig pga att jag ska få iordning rummet åt lillhjärtat :) Dagen började med att lillhjärtat tog rollen som huvudboss ;) och jag tog å städade huset ;) ...

Av Ingela - 18 augusti 2016 15:54


Hejsan alla gooa å glada:) Idag är det surströmmingspremiär :) Å då blir det detta till kvällsmiddag :) Det kommer att bli riktigt mumsigt :) Just nu skiner solen å det har blivit ett ljuvligt väder så kan det bli bättre :) Om en stund så sk...

Av Ingela - 25 maj 2016 15:01

Hallå där solstråle :) Idag är det Onsdag å jag är ledig idag :) Idag så for jag och hämtade min gooa lilla pappa före tuppen på morgonen å vi for å handlade lite blommor och sedan så for vi på kyrkogården å planterade å gjorde det jättefint :) H...

Av Ingela - 15 februari 2016 15:04

Hejsan :) Nu är jag tillbaka :) Jag såg att i mitt förra inlägg så blev det lite små stavnings fel på vissa ord ... jag la ut inlägget via telefonen å telefonen fixade till lite egna ord såg jag haha men vad gör det det bjuder jag på hahaha ;) ...

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards