Alla inlägg under januari 2012

Av Ingela - 12 januari 2012 14:49

Hejsan på er =)


Idag är det Torsdag och vad gör det ute jo det snöar ;) Vintern har i princip nyss börjat med redan är jag less och det roligast av allt det är massor med månader kvar med snö *ler*

Jajja det blir nog bra med det ;)

Jag har fortfarande feber och känner mig riktigt hängig måste jag få säga och vi ska inte tala om hur jä...la mycke man fryser :( Men man får ju försöka kurera sig, så att man blir frisk så att man orkar att stå på benen till på Tisdag ;)) för då är jag ledig först :)) Jajja det blir nog bra med det *ler*


Lite om ditten o datten *ler*

Människor som springer ärenden åt folk ...... för att få reda på saker och ting ... Sånna människor kastar man i soptunnan ... Jag säger bara, sånna människor är väldigt små här på jorden ... "skaffa ett liv" ... + det är så genomskinligt ;) och sånna människor kallar sig ärliga ;) haha ... Ja Jag säger då bara de :)) och inte nog med det ;) Det finns folk som TROR sig veta saker o ting som dom inte har en jävla aning om ;) men ändå tror dom på det utan att veta fakta för dom har inte ens pratat med personen i fråga ...


Om man nu skulle ta och hoppa i snarklådan och vila sig frisk istället för att sitta här o skriva då blir det aldrig att jag lägger mig *asg*


Ni får ha en fortsatt trevlig dag och många kramar till er :))


Kramar Ingela

Av Ingela - 11 januari 2012 18:10

Hejsan på er =)


Idag är det Onsdag och dagen har rusat förbi idag ... Idag har jag bakat massor utav semlor på jobbet och jag kan lova dom blev supergoda :)) fluffiga o stora o mycke fyllning blev det :))


                                                  
  

                                                 (
bilden är lånad) 

                          Men så ni ska få lite smak efter semlor *ler*

                      ska fixa en bild på hur dom ser ut dom jag bakar :)) sedan :))


Jag kollade nyss febern och den låg på 38.5 grader :(( Nu är det bara ta ett hett bastubad och dricka honungsvatten med ingefära i och hoppa ner i snarklådan så att man inte blir nå sjuk ... Ni ska ha det superbäst och ni glöm inte att fixa lite semlor ;)


Kramar Ingela

Av Ingela - 10 januari 2012 10:54

Tjenixen på er =)


Hoppas att allt är bra där ute med er =) Jag är ledig idag och ska snart ta och börja städa ;) dansa runt med dammsugaren och moppen i högsta hugg :))

annars ska jag bara mysa lite ;))


Året har börjat bra hoppas att det blir en bra fortsättning på det  :))

Imina inlägg har jag skrivit mycke om mina tankar och funderingar och blandade saker ;))

Sista delen 2011 var inte bra med besvikelse och vi ska inte tala om förtroende man trodde att man hade till vissa människor och som visade sig vara ena riktiga skithögar :(

Vänner o bekanta man har haft genom åren visar sig nu vilka som är ens riktiga och ärliga vänner som verkligen har funnits där  och inte bakfalska som en del verkligen har visats sig varit ... Nu kommer jag att gå vidare i mitt liv och jag får önska att 2012 blir ett riktigt bra och trevligt år med mycke skratt o kärlek :))

och jag kommer att tillägga att detta år så kommer jag att verkligen att visa vart skåpet ska stå för en del ... Jag kan också säga att dom som bara är nyfikna för att vara nyfiken och för att kunna prata en massa skit ... som en del har gjort när det gäller allt i mitt/vårat liv kan hålla sig borta från mig för sånna människor vill jag inte lägga energi på ... för sånna människor får inte plats i mitt liv ni är helt enkelt inte välkomna i mitt liv ... och det gäller ni som springer andras ärenden också för den delen ... för sånna människor är annat än bara bakfalska ...



Låter detta hårt? Jag tycker inte det . Livet är för kort för att vara en soptunna för andra människor ... så


Elaka människor- hej då

Energitjuvar som utnyttjar mig- hej då

Energitjuvar som alltid gnäller över sina liv och inte gör någonting åt det- hej då

Energitjuvar som ger mig huvudvärk och sömnproblem- hejdå

Människor som alltid tänker på sig själva först- hej då 

Energitjuvar som är missunsamma- hej då 

Människor som går andras ärenden (nyfikenhet om mitt liv)- hej då


Normala relationer innehåller både det ena och det andra och det är ok ... men när det alltid kommer med en påse skit ... så lyfter man bort dom ur sitt liv ... så enkelt är det ... Men självklart ska man ha en normal diskussion om det ...


Människor som TROR sig veta något om ens liv ska överhuvudtaget inte ens öppna käften om något först man ha pratat med den personen det gäller ... för en del människor är detta väldigt svårt att begripa ... dom fortsätter att prata vidare om sånt som dom inte ens vet fakta bakom och då förvrängs gärna historien till ett steg till ... och det är ett tecken på dålig självkänsla ......


Idag har jag skrivit mycke om ditten o datten :)) men jag känner också en fruktansvärt stor glädje på många sätt inför detta år 2012 och jag kommer att göra allt för att det ska bli super bäst helt enkelt  


"Lev ditt eget liv som du vill ha det ... för det går inte i repris"



Så var nöjd med livet och gör det du känner för att göra :) Gå i nattsärken hela dagen om du vill och känner för det ... det är ditt liv ingen annans ...


Nu ska jag ta och gå och göra lite måsten jag måste göra ;)

Men ha en underbar dag och ta för dig vad livet har att erbjuda just dig :))       

Kramar Ingela

...

Av Ingela - 6 januari 2012 18:14

Tjenixen på er =)

 

Idag är det fredag och man har varit ledig idag :)) skönt har det varit :))

Och ett stort GRATTIS till GULDET småkronorna :)) Härligt gjort ni var superduktiga måste jag få säga :))

Himlen har öppnat sig och snön vräker bara ner det blir mycke skotta *ler* oj så skönt att man kan ta dagen som den kommer :)


 Jag sätter in denna bild igen för den säger så mycke ... och kan hoppas på att vissa människor ser den ... för det finns vissa som inte kan vara sig själv utan måste vara som andra människor säger till dom att vara, för dom vågar helt enkelt inte vara sig själv ... jag kan tycka att det måste vara fruktansvärt jobbigt och hemskt att inte kunna vara sig själv och framför allt inte kunna bestämma över sitt eget liv som man vill ... och det som är så hemskt det är att människor kan inte göra som dom vill för då finns det vissa människor som sätter stop för det med sitt otroligt falska snack och klankar ner dom människorna ...

NEJ stå på er och sök er till ärliga vänner och kasta bort dom falska ...


Livet är här och nu ... glöm aldrig det ...

 

Var med dom människorna som behandlar dig väl

och dom som gör dig glad och lycklig,

Glöm dom människorna som är falska och inte vill dig väl

för sånna människor är inget att ha i sitt liv ...


Det är bara att kolla runt i sin bekantskapskrets och se vilka som gör dig glad och ta till dig dom ... då får du ett glatt liv och med dom som du älskar ...  


Nu måste jag gå :) fick främmande men jag återkommer snart *ler*

Ha en trevlig fortsatt kväll  och krama o mys ordentligt så att ni får upp energin :))


Kramar Ingela

Av Ingela - 5 januari 2012 10:34

                                Hejsan på er =)


                        


                         


Idag känner jag att jag har massor med energi och jag har gjort bort med en del nu på morgonen jobbat lite hemmifrån  :)) så nu ska jag spara lite :) så att jobbet får ta del av den också :)) Nu kommer jag att kunna se matchen i natt mellan småkronorna-Ryssland i en het match om GULDET :)) Nu får vi hålla tummarna på att vi tar GULDET Hejja Sverige :))

Jag skulle jobba imorgon så att jag skulle inte orka att se den men nu fick jag beskedet att jag är ledig imorgon :)) då orkar man ju sitta och titta på matchen *ler* tummen upp för det :))

Nu ska jag ta och göra iordning mig så att jag kan fara och jobba några timmar :))

Många kramar till er :))


Kramar Ingela


 

Av Ingela - 3 januari 2012 17:58

Hejsan på er =)

 

Idag är det Tisdag och  tredje dagen in på det nya året =) och jag har haft en riktigt mysig Tisdag =) med mina älsklingar ♥♥♥

Jag känner och hoppas att detta år kommer att bli superbäst bara ... ;) jag har lagt den gamla skiten i en papperskorg på nyårsaftonen och jag tog fram det nya på den första dagen på det nya året =)) Tom på nyårsafton fick jag höra saker och jag kan säga fy f-n vad folk är falska i denna värld och de ska kalla sig vänner o bekanta nä fy f-n för sånna människor ... snacka om att vända kappan efter vinden ... men detta år kommer jag att ta tag i vissa saker som inte kommer att bli roligt för vissa människor :( men som man bäddar får man ligga heter det ju ;) nu är det färdigt med att vara för snäll kan jag lova ...  så mitt år kommer att bli så himla skönt det känner jag på mig :)) När man inte ha viljan att ge tillbaka glädje ... så ska man f-n inte få någon heller ... så är det ...


Nu ska jag ta och gå mysa med mina älsklingar ♥♥♥ Kramar så mycket till er :))


Kram Ingela



Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards