Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Uppehåll men grått ...

Av Ingela - 21 september 2011 08:30

Tjenixen på er =)

 

Idag är det Onsdag och det är uppehåll men grått väder ute ... Jajja vad gör det när man kan mysa framför tända ljus och bara mysa en stund ;) innan den långa dagen börjar med full rulle i fokus *ler*


Jag kan tycka att hösten är en mysig tid :) Med mycket mys och pys och värmeljus över allt :) men i år tycker jag att det har varit mycke regn och grått väder :(

Jajja då är det tur att man har sol i sinnet *ler*


Tänk på ... att du faktiskt kan välja vilka människor du vill ha i ditt liv ...

Vem bygger upp dig ... och vem drar ner dig ...

Omge dig inte med människor som är ...

Negativa ... och destruktiva ... det är inte bra ... då blir du trött ... sliten ...

kraftlös ... och ljuset i dina ögon blir svagare dag för dag ...

Tänk över vem du vill ha i ditt liv ... vem som ger ... och vem som bara tar  ...

Behåll dom som värdesätter och respekterar dig för den du är ...

för det är du värd ...       

 

                                            


Livet är som en berg och dalbana, ibland går det upp och ibland går det ner.

Och dom raderna stämmer verkligen ... man har valt vägar som har varit mycke krokiga ... men man har alltid fixat till den och kan säga att jag är väldigt stålt över mig själv att jag alltid fixat det själv   

Men efter vägen står det alltid människor som inte alltid vill dig ditt bästa :(

utan vill gärna få dig ur balans och få dig att trilla ... och sånna har jag träffat på många gånger på min resa efter vägens gång ... man har inte haft det lätt kan jag lova ... efter resans gång så har jag förlorat många kära som jag har älskat oerhört mycket   som har varit mitt allt ... men minnena efter dom finns väl bevarat i mitt hjärta och det kan ingen ta i från mig   och mina egna solstrålar har jag runt omkring mig hela tiden och det är mitt allt kan jag lova ... dom gör jag allt för  

Det finns många som har sårat mig oerhört mycke som jag ALDRIG trodde att dom skulle göra det :(   men till dom kan jag bara säga ... ni är bara för tragiska och sorligliga ... ioch för sig har ni ju visat erat rätta jag ... tragiska och bara för sorliga ...... och det värsta är att dessa människor har man ställt upp för och litat på :( 

Människor som måste springa bakom ryggen på en och vågar inte prata personligt med en ... ger jag inte ett skit för ...


Hjärtat är inte en leksak ... 

Ge det till någon som förtjänar det ...

inte till någon som leker med det ...


Gråt aldrig över en person som sårar dig... bara le och säg...
Tack för att du ger mig chansen... att träffa någon som är bättre än du ...


Kramar på er och ha en underbar dag :)


Kramar Ingela


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 31 januari 2017 13:13

Hej där på dig  !   Vädret idag är jättebra och solen har varit uppe och visat sig idag  :)  Här är det bara bra och snart ska jag fara å hämta lillhjärtat som ska till tandis i dag och sedan är det bara att laga till nån middag för att s...

Av Ingela - 30 januari 2017 18:55

Hejsan på er alla :)     Idag är det Måndag och jag är ledig idag :) Jag har tagit ledig pga att jag ska få iordning rummet åt lillhjärtat :) Dagen började med att lillhjärtat tog rollen som huvudboss ;) och jag tog å städade huset ;) ...

Av Ingela - 18 augusti 2016 15:54


Hejsan alla gooa å glada:) Idag är det surströmmingspremiär :) Å då blir det detta till kvällsmiddag :) Det kommer att bli riktigt mumsigt :) Just nu skiner solen å det har blivit ett ljuvligt väder så kan det bli bättre :) Om en stund så sk...

Av Ingela - 25 maj 2016 15:01

Hallå där solstråle :) Idag är det Onsdag å jag är ledig idag :) Idag så for jag och hämtade min gooa lilla pappa före tuppen på morgonen å vi for å handlade lite blommor och sedan så for vi på kyrkogården å planterade å gjorde det jättefint :) H...

Av Ingela - 15 februari 2016 15:04

Hejsan :) Nu är jag tillbaka :) Jag såg att i mitt förra inlägg så blev det lite små stavnings fel på vissa ord ... jag la ut inlägget via telefonen å telefonen fixade till lite egna ord såg jag haha men vad gör det det bjuder jag på hahaha ;) ...

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards