Alla inlägg den 8 oktober 2012

...

Av Ingela - 8 oktober 2012 08:03

Godmorgon på er =)


Idag är det Måndag och det är en ny vecka med

nya möjligheter och nya förutsättningar :))

Tack så jätte mycke för alla grattulationer

jag fick i helgen :))

♥ Tack till mina jättegulliga vänner som kom förbi och förgyllde min härliga dag i Lördags

ni är guld värda ... ♥♥♥ :))

Kramelikram till Sandra,Sara,Pontus och Frank som kom förbi igår och förgyllde Söndagskvällen ♥


 


Nu känner jag att min fot börjar bli bättre :) så nu ska jag vila den så att jag kan ta nya friska tag med den till på Onsdag :))

Jag är oerhört tacksam till att jag har så fina och gooa

vänner som jag har ni är guld värda ♥♥♥


Man har märkt vems ens riktiga vänner är med åren ...

detta citat stämmer så överens med verkligheten ...


sedan är det ju så här ...


Det värsta jag vet det är när folk TROR så jävla mycke ... 

om vissa människor skulle ta reda på fakta istället ...

så skulle dom inte TRO så jävla mycke ...



En person med stort mått av empati är lättare att manipulera och utnyttja,

denna vill ge av sig själv och få gensvar tillbaka,


En människa (jag kallar denna för psykopaten) ... ser detta som en svaghet och har lärt sig hur man kan vinna makt och fördelar på andras empatiska levnadssätt ...


En människa med stort mått av empati blir alltid i underläge vid ett umgänge med en empatilös person och måste ständigt ta ett steg tillbaka för Fridens skull.


Det är nu lätt att förstå att flykten från psykopaten måste ske fortast möjligt därför att ork och vilja tappas var dag, utan ork kan man bli fast för livet ...

eller tills psykopaten själv väljer ett nytt offer att paratisera på ...


Ett psykopatiskt beteende kan yttra sig på många sätt och är ofta en fördel i klättrandet på karriärstegen, utan empati tillåts även här alla möjliga ojusta metoder för att vinna framgångar både hit och dit ...


En psykopat plågas aldrig av dåligt samvete och tillåter sig då att behandla andra på ett känslokallt sätt ... och framför allt det är ju att ex: sprida vidare en massa skit som inte ens stämmer överens med sanningen ...


Det tog mig ett tag att inse ett och annat ... när det gäller vissa människor.

Det finns en mening med allt ... ♥


Vänd dig inte om och se det som

ligger bakom dig,

titta framåt och möt framtiden istället ...... !


Livet är alldelens för kort ...

Ta tag i livet och lev här och nu för vi lever bara en gång ...

slarva inte bort det på en massa människor

som inte vill dig väl och inte vill glädjas med dig ...


"Följ ditt hjärta men ta med dig hjärnan"



Nu måste jag avsluta mitt skrivande ... men du jag återkommer ;))


Kramar Ingela

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards