Alla inlägg under juni 2010

Av Ingela - 8 juni 2010 18:47

Hejsan på er !


Idag så säger jag bara sötisar   


    


Det svarta/vita marsvinet är drygt ett år och den brun/lite vitt på huvudet är ca:7v ... men visst är dom söta ;) dom är så kramgoa :) ...


Ha en underbar fortsatt   kväll ...

Kram  Ingela

Av Ingela - 8 juni 2010 09:59

Hejsan på er !


Här kommer lite bilder ifrån Saras bal som hon hade i fredags den 2010-06-04     ...


      


      


       


Visst var dom fina   ....


Kram Ingela





Av Ingela - 7 juni 2010 18:44

Tjenixen på er !


Helgen har varit mycket bra men det kunde ju ha fått vara bättre väder tycker jag    ... Lördag morgon när man vaknade så var det bara +5grader och det snöade trodde inte det var sant ... sedan var det lite sol ... det regna ... lite sol ... haglade ... sol regn ... ja alla det väder man kan tänka sig i princip   ... men det finns ju inga dåliga väder bara dåliga kläder säger dom ju ;) ...

Jajja helgen var då bra i övrigt i alla fall ...


I dag så har det varit full rulle ifrån morgon , varit på kurs och tränat +tränat hunden och sedan har man klippt gräsmattan och plockat lite skräp började med middagen gjorde i ordning ganska så mycket meeen informationen om att nästan ingen skulle äta var lika med noll (typ) trist men sant :( Jajja destomer i matback ;)...

Sedan var det bara att fortsätta inne ... dammsuga och skura golven så nu är det gjort också   ...


Sedan har man snört ihop en liten kaka som står i ugnen så att tjejerna får lite fika :) den är snart klar typ 5min kvar :)) ...


I morgon är det kurs och sedan är det tandläkaren som hägrar ... gillar inte att fara dit men det är bara att gilla läget ;) varken sig man vill eller inte ...


Nu måste jag sluta skriva fick lite främmande ...

Ha en fortsatt trevlig kväll ...


Kram Ingela

Av Ingela - 4 juni 2010 13:07

Hejsan svejsan på er !


I dag så har jag varit i skolbänken också :) ...

Det har varit en jättetrevlig dag hitills och vad roligt och intressant det är dom är så gulliga och rara ... från det ena till det andra , när man är ute och cyklar idag så far man mer bakåt än framåt ojoj vad det blåser ute tycker jag , men man få se det som ett riktigt träningspass *asg* ...


Nu måste man ta och dansa lite med dammsugaren och moppen dansande baki   så att det blir färdigt innan man åker iväg i helgen .... egentligen har jag inte så mycket att skriva och berätta om idag , klockan har ju inte hunnit bli så mycket än :) men ni som är så otroligt nyfikna på vad jag gör kan ju alltid ringa och kolla      .... och ni som är otroligt nyfikna men inte ringer kan ju alltid hitta på och snacka skit om en för det verkar ju vara en del som gör ...


Annars ska alla ha en trevlig och fortsatt dag och helg ... och vi får hålla tummarna att det blir soligare och varmare väder     


Kramar Ingela


Av Ingela - 3 juni 2010 19:56

Hejsan på er !


I dag har det ju varit ganska så trist väder , men då passar man på att hålla sig inne har suttit vid skolbänken idag   det var både roligt och trevligt :) ...

Idag har jag inte hunnit med så jätte mycket förutom skolbänken vill säga, var och tränade hunden och tränade själv också sedan var det mat som gällde och sedan i väg på träning ute ... man blev rätt blöt och kall kan jag säga   ...

Då säger man tack för att man har bastun varm snart ;) så man får bli varm igen om inte annat normal värme i kroppen ;)


I dag blir det den korta versonen på bloggen om vad som har hänt i dag :)


Kram på er och ha en fortsatt trevlig kväll ....



Livet är för kort för att slarvas bort.
Älska de människor som behandlar dig väl. Glöm, välj bort de som inte
gör det. Tro på att det finns en orsak till allt som sker. Om du får en
chans till, så grip tag i den med båda händerna. Om det ändrar ditt liv,
så låt det ske! Ingen har sagt att livet ska vara lätt !!! 
Kram Ingela
Av Ingela - 2 juni 2010 08:22

Hallå på er !


Jag hoppas att ni har det bra där ute ;)

jag skriver lite vad jag gjorde igår ;) ... Bengt fyllde år igår så det blev full rulle hela dagen ...


Det började på morgonen efter Emmeli hade farit till skolan , så tog jag Buster på en sväng om jag trodde det var ganska skönt ute för solen var ju uppe och det såg varmt ut ute men jag tyckte det blåste pingviner ute ;)

Jajja vad är det man brukar säga det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder :)

nog om det vi for då en sväng om så att han fick springa ....   :)   ...


  


promenerade upp på affären för att inhandla lite ingredienser för dagen :)

kom hem och gjorde i ordning köttet som jag la ned i tandorimarinad och dyl...

+ potatisgratängen klar i en form + sallad m.m

Dansade med dammsugaren och moppen i högsta hugg :)


For en sväng om och tränade lite under dagen också :)


Gjorde i ordning middagen och sedan kom Sandra och Frank + Pontus förbi och käkade också (inte Pontus han hade käkat redan ) och Sara var inte här för hon är fortfarande utomlands men hon kommer idag Onsdag hem från Turkiet...säkert brun som en pepparkaka *asg* ...

När Benke kom hem så hade Emmeli skrivit på infarten gulliga saker som han vart tvungen att läsa innan han fick komma in ;) Kram på dig stumpan , gullplutt :)

och fika och goosaker så det räcker och blir över *ler* ....

Det blev då bra och huvudsaken är att Bengt mådde bra   Puss till dig ;) ...


Från det ena till det andra nu ska jag fika lite sedan ska jag ta Buster på en sväng om så nu tackar jag för en stund ....


Ha en bra dag och var rädd om varandra prata inte om varandra prata med varandra istället det blir så mycket bättre då , än en massa skitprat som man sprider vidare så tänk på vad ni gör och hur ni gör ...........


Kramar Ingela

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards