Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Ingela - 27 maj 2010 15:24

Hejsan igen :) !


Måste få visa vilken datanisse våran hund är ;)


   


Kramisar Buster vad söt du är ....


Kramar Ingela

Av Ingela - 27 maj 2010 08:24

Tjenare alla människor !   


I dag var det sol ute och fåglarna kvittrade riktigt mysigt på morgonen :)

fast det blåser kallt tycker jag ... jajja skönt att solen är uppe i alla fall.

Gick ut  med Buster en sväng och han hade knappt vaknat sömnig var han i alla fall :).

Jag började rensa lite i några lådor :) och hittat massa kort som man måste få i ordning på , ;) sätta in i album kanske ... ja det är en bra grej *asg*.

Emmeli har farit till skolan och jag ska fixa lite till bland alla kort sedan bär det av mot stan ... Jag ska fara på kurs i dag ska bli intressant tror jag   .

mer om det sedan   ...

När man redan är på stan får man kanske gå och träna lite   så känner man sig frisk och stark *asg* jajja frisk i alla fall *ler* ...

När man kommer hem då blir det att fixa till middagen så man får i sig nå energi ;).

Sedan blir det Busters tur att få sin dos av motion ...

Och ikväll är det dags för Anna att kvala jag/vi hållertummarna på att hon tar sig vidare som Sveriges bidrag till på Lördag ...  


Nä nu måste jag börja rulla om man ska hinna med allt som jag vill

Ha en jätte trevlig dag och kväll...


Kramar Ingela

Av Ingela - 27 maj 2010 08:06

Jag sitter och kollar igenom en massa gamla kort och ser min kära mormor på ett utav korten och då växer vissa minnen allt man har upplevt tillsammans och att tiden går så fort , det är nu 8år sedan hon somnade in , jag skriver in en dikt som jag skrev till henne när hon blev en ängel , (hon somnade in 2002-05-11 kl:13.11)



Min kära mormor !


Ditt långa liv blev ett händelserikt

liv för mig.

Jag skall nu börja leva själv.

Du var min blomma och jag din knopp

på din stjälk.

Din blomma har nu vandrat med vinden

och fört dig till ett

ljust och behagligt ställe,

där alla blommor aldrig vissnar.

Min knopp på din stjälk börjar sakta

men säkert blomma.

Minnet av dig finns kvar och växer

tillsammans med mig i alla dagar

som jag blommar.

Hav tack för allt du gjort för mig

och mitt liv till ett händelserikt liv

i både gott och ont.

Sov i frid kära mormor min.

Jag kommer att blomma tills vi

möts igen för att blomma tillsammans i gen.


Ditt barnbarn Ingela ...


Kramar Ingela




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards