Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Ingela - 23 maj 2010 17:51

En gång trodde jag att vänskap betydde att man kunde tala

om allting och ha det bra i både glädje och sorg med sin/sina vän/vänner.

Numera inser jag att det förhåller sig tvärt om ,

Man vet vad man ska undvika ...


Om man skall kalla sig för vän/bekant , umgås med denna person först

(och inte 1ggr/år *typ* för att man springer på varann någonstans) ...

När man går 2:a,3:dje,4:e o.s.v led för att få höra något om denna/dom person/personer  då kallar jag det inte för en vän...

Då har man det trist o tråkigt i sitt eget liv, då har man inget eget liv som

människa utan man måste leva på andra för att skapa ett eget liv.

 

Så ni som kallar er för vän i något sammanhang ...

Tänk först på hur man själv är, gör och beter sig innan man

utalar sig om något ...


Gå till vederbörande först så får man veta vad man har för funderingar

om denna/dom person/personerna...

och inte till andra för att höra och hitta på ett liv som

ni själva vill att det ska se ut för denna/dom personerna...


Några citat om vänskap


Livet är för kort för

Avundsjuka

och

Skvaller

Lev erat liv inte andras

 

Slut dina ögon för

andras fel och se

vänskapens dörrar bli

vid öppna.

 

Var försiktig när du

väljer vänner, och

mer försiktig när du

byter dem.

 

En äkta vän värmer

dig med sin närvaro,

anförtror dig sina

hemligheter, och

kommer ihåg dig

i sina böner.

 

Nog med citat och poesi   

Dessa är hämtade ur En liten bok om Vänskap och Liten bok av citat .....

        

 

Kramar Ingela



 

         

Av Ingela - 23 maj 2010 16:13

Började dagen med att käka en bra frukost , for och tränade och kom

hem och så tog jag med Buster på en träningsrunda så att han fick springa av sig

lite, idag tyckte nog han att det var skönt tror jag , han verkade njuta där han sprang   .


For och handlade lite så att man fick fylla på kylskåpet lite ...

Sedan for vi med Buster så att han fick svalka av sig lite och jaga lite pinnar

det är alltid en hit ...

        


Sedan bar det av hemåt och det tror jag Buster uppskattade för då såg han ut

så här tror han ville hem och mysa lite ;) .


   han svalkar sig lite ;) .


Nu är det dags för lite middag och sedan blir det att fixa till en dator som inte är som den ska ... den är lite sur den gör inte som jag vill att den ska göra

så jag ska försöka bli kompis med den :) .


Ha det så bra och trevlig fortsatt kväll / Ingela






Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards