Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Ingela - 28 februari 2012 10:09

Hejsan svejsan på er =)

 

I dag är det Tisdag och inatt har det snöat o blåst så jag trodde att taket

skulle lossna från huset ;)

Nu på morgonen så har jag o lillgumman myst och bara njutit av att vi är lediga idag  


I helgen har vi varit och firat Tove som fyllde 50år och det var supergod mat och 

underhållning och bara en supertrevlig kväll   Och jag måste bara ge er en massa grattiskramar till erat giftemål  också  Det blev liksom en överraskning på allt trevligt :))

Sandra o Frank ska ha tack för att ni ställde upp med lillgumman :))

Pontus ska ha tack för att du körde oss dit :))

Ja tack för allt med andra ord till alla människor som gjorde våran Lördag till en trevlig lördag   



Nu ska jag snart städa upp lite här hemma och fundera ut nå roligt att mysa på med jag och lillgumman :) så få se vad det blir för roligt och mysigt innan dagen är slut :)


 



     


Dessa citat och bilder tillhör:

Den Värkliga Verkligheten & gemenskapens sida.

otroligt fin sida  

Mycke bra citat med mycke bra ord ... 


 


Nu ska jag nog ta och ta tag i verkligheten här hemma och ute *ler*

Men det är ganska skönt och bara sitta här och njuta och skriva ner lite om ditten och datten också så man får lite glädje och goda skratt emellan varven och även få sig någon tår i ögat också ...

När jag pratar om ditten o datten så kommer jag nog aldrig att glädjas utav vissa människor men så är det väl i vår herres hage eller hur ?

Man kan inte glädjas av allting men huvudsaken det är att när du vaknar på morgonen och säger dessa ord till dig själv ...


  


Om du säger det till dig själv varje morgon så kommer du långt :)

Om du vaknar negativ så drar du med dig många medmänniskor också

så då blir dom också negativa ... oc då blir din dag och andras dag inte nå bra ...

Lev dag för dag och lev i nuet och försök att se dagen som den kommer

för man vet aldrig när det har ett slut  


  


Jag gör precis det som faller mig i att göra och tycker jag att det är kul och roligt

så varför ska det då finnas människor som ska styra med sina ord och sitt falska beteende vad jag ska göra och inte göra ... Nä skärp er och ta tag i erat eget liv och gör nå åt det istället ... Ingen ska komma och säga vad jag ska göra och inte göra och vad som är roligt och vad som är tråkigt ... Jag kommer att leva i nuet och ta vara på mitt liv som jag vill ...

sedan har jag oerhört tacksam som har människor bredvid mig som vill följa den stigen jag går ... bredvid mig och det är jag oerhört tacksam för  

Dessa ord är väldigt bra tycker jag dom säger väldigt mycke ...


När du tänker - så är det ingen som ser dina tankar ...
När du saknar någon - så är det ingen som ser din saknad ....
När du är ledsen - så är det ingen som ser dina känslor ...
När du har det svårt och själen gör ont - så är det ingen som ser din smärta ...
Men det konstiga är att om du gör ett litet misstag - så ser alla det och påpekar det ...

 

Till saken hör att det finns många människor i vår herres hage som TROR så jävla mycket ...

och TROR sig veta och känna en och det är förbannat lustigt ;) att det finns människor som vet mer saker om mig själv som man inte ens vet själv ;) *ler* men så är det väl med människor som lever på att vara falska och försöker spela ut vissa människor för att

kunna må bra själva ...

men det som är tur att man får upp ögonen förr eller senare för sånna människor ...

och att man sätter ett stop någon gång för det ...

och det som är med sånna människor det är att dom lossas vara så snälla o hjälpsamma men när det kommer till kritan så har dom aldrig tid att hjälpa en om man råkar be om hjälp istället får man höra nån ramsa som dom har gått bakvägen med ... är det då några vänner?

Nej det är det inte ... kan jag då säga ...

Jag har alltid trott att man ställer upp i vått o torrt för varandra som vänner ...

Det som är roligt också det är människor som har sagt att dom är bekant/vän med exempelvis mig och då har dom aldrig varit här och hälsat på men dom vet ändå vad jag gör och inte gör *asg* snacka om att människor har lite och göra i sitt liv ... att kolla upp andra människor vad dom gör och inte gör ;) Roligt liv dom måste ha ... då kan vi snacka om att inte leva sitt eget liv utan andras ... "sköt er själv och skit i andra" är väldigt bra ord till sånna människor ... 


    


Nu måste jag avsluta mitt bloggande för en stund i dag *ler*

men ha en underbar dag i det gooa vädret :))  


Många kramar Ingela  

 


 

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards