Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Tisdag ...

Av Ingela - 29 mars 2011 08:41

Hejsan på er!

 

Idag känns det som om det blir en bra dag =)) Lite kallt ute tidigare på morgonen ... men det börjar bli varmare =)) Härligt är det ute vilket fall som helst ...

Idag ska jag börja röja lite här och där ett roligt måste ;)) Jajja det är skönt när det är färdigt ... =))

 

Har funderat på vissa saker :) har en sån dag idag ...

 

Varför sopar inte vissa människor rent framför sin egen dörr först?

Varför spelar vissa människor på andras känslor?

Varför spelar man dubbel roller som vissa människor gör?

Varför är vissa människor så in i norden rädd för konflikter så att man måste prata skit bakom ryggen istället på folk?


Ja listan är lång om man säger så .........................................

 

Det här ordspråket stämmer väldigt bra tycker jag ........


Våra vänner talar om för oss vad vi kan göra , våra fiender lär oss vad vi måste göra.


För vissa människor är avundsjukan den svåraste biten, att man inte kan se när andra människor har det bra och gläds åt sig själv och för andra ... dessa människor vill bit för bit trycka ner denna person/personerna långt ner i skoskaften för att kunna vara till freds med sig själv tydligen ...

Detta har också med att göra att dessa människor som trycker ner andra för att må bra själv, har så fruktansvärt dåligt självförtroende och dålig självkänsla att dom litar inte på sig själv ..........................


Jag kan se tillbaka på mitt liv som barn och jag har haft mycket motgångar här i livet men också medgångar, man har har lärt sig att livet är inte lätt alla gånger ... man har funderat mycket på vilken väg man ska gå på, men då gäller det att lita på sig själv och finna att tro och lita på sig själv och inte gå på den väg andra vill att man ska gå på ... bara för att dom tycker att det är den bästa vägen ... och vem säger att den vägen är den bästa ... är det bara för att alla andra går den vägen ...


När jag har valt vägar så har jag själv tyckt att den vägen är den bästa just nu, men alla gånger så har jag insett att det kanske inte var den bästa ... men då är det bara att rycka sig i kragen och ta nästa väg.


Under livets gång har jag insett att man ska bara lita på sig själv för det finns många människor som vill att du ska välja fel väg att vandra på ...

Som barn insåg man att det var dom vuxna som styrde och planerade hur man skulle vandra, ingen frågade hur man själv ville vandra, även om man är liten så har man känslor och funderingar kring livet ...

Nu när man vuxit upp så inser man att det finns fortfarande människor som vill styra och ställa hur man ska leva sitt liv ... dom människorna tycker jag faktist fruktansvärt synd om, att dom inte har byggt upp ett eget liv själv, utan att dom har byggt det på hur andra vill att dom ska vara ... konsekvensen av det hela blir då för dessa människor att dom spelar ett dubbelpel både för sig själv och andra människor, man har inte lärt sig så mycket under livets gång tycker jag då ...

När det gäller dina närmaste vänner runt omkring dig var rädd om dom, dom växer inte på träd, Men välj dina vänner som vill dig väl och behandlar dig väl här i livet, för då har ni mycket gemensamnt och en underbar tid tillsammans om man säger så ... Det gäller inte att ha så många som möjligt, utan att ha någon som du kan dela ditt liv med i vått och torrt om man säger så, då har du en vän för livet =))


 Du möter människor som glömmer dig.Du glömmer människor som du mött. Men ibland möter du människor du inte glömmer . Det är de som är dina "vänner".


En riktig vän är den som kommer när alla andra går.


Gå inte framför mig, jag kanske inte följer efter. Gå inte bakom mig, jag kanske inte leder dig. Gå bara bredvid mig och var min vän.


Riktiga vänner är som stjärnor ... Du ser dem inte alltid, men du vet att de alltid finns där för dig.


Jag har insett att alla är inte dina vänner ...


Nu har jag skrivit väldigt långt idag så nu måste jag börja gå och göra lite nytta tycker jag inte bara skriva *ler*


Ha en helt underbar dag och ta hand om varandra   


Kramar Ingela

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 31 januari 2017 13:13

Hej där på dig  !   Vädret idag är jättebra och solen har varit uppe och visat sig idag  :)  Här är det bara bra och snart ska jag fara å hämta lillhjärtat som ska till tandis i dag och sedan är det bara att laga till nån middag för att s...

Av Ingela - 30 januari 2017 18:55

Hejsan på er alla :)     Idag är det Måndag och jag är ledig idag :) Jag har tagit ledig pga att jag ska få iordning rummet åt lillhjärtat :) Dagen började med att lillhjärtat tog rollen som huvudboss ;) och jag tog å städade huset ;) ...

Av Ingela - 18 augusti 2016 15:54


Hejsan alla gooa å glada:) Idag är det surströmmingspremiär :) Å då blir det detta till kvällsmiddag :) Det kommer att bli riktigt mumsigt :) Just nu skiner solen å det har blivit ett ljuvligt väder så kan det bli bättre :) Om en stund så sk...

Av Ingela - 25 maj 2016 15:01

Hallå där solstråle :) Idag är det Onsdag å jag är ledig idag :) Idag så for jag och hämtade min gooa lilla pappa före tuppen på morgonen å vi for å handlade lite blommor och sedan så for vi på kyrkogården å planterade å gjorde det jättefint :) H...

Av Ingela - 15 februari 2016 15:04

Hejsan :) Nu är jag tillbaka :) Jag såg att i mitt förra inlägg så blev det lite små stavnings fel på vissa ord ... jag la ut inlägget via telefonen å telefonen fixade till lite egna ord såg jag haha men vad gör det det bjuder jag på hahaha ;) ...

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards