Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Ingela - 30 mars 2011 10:03

Tjenixen på er!


Idag verkar det bli en solig och härlig dag också =)

Igår så hade vårat gäng en svacka :( men vi tar det imorgon =) men vi hade vårat

andra gäng som tog en seger LF Basket =) Grattis till dom =))


Jag ska spinna vidare lite på det jag skrev om igår, eller rättare sagt vissa funderingar ....


Jag funderar också på hur det kan komma sig att vissa människor ger och ger utav sig själv och vissa människor bara tar och tar utan att ge tillbaka nåt .........................

Jag har svårt att förstå det, man ger och tar tycker jag, men vissa människor tar bara och sedan är dom falska och pratar skit bakom ryggen, ja sånna människor ger jag inte mycket för, dom är inte värd ialla fall min respekt om jag säger så ..........................


Dubbelsidig moral och predikan ger jag inte mycket för heller, och med det menar jag att, man predikar en sak för en person och visar att man är så kaxig och har åsikter och nästa person man pratar med så visar man upp en helt annan sida av sig själv och helt plötsligt har man andra åsikter än vad man hade med den första personen, sorligt dåligt självkänsla kan jag tycka ... Jag tycker det är mest sorgligt att dessa människor är så tragiskt falska med sig själv och för andra också men största delen för sig själv ... jag förstår inte att man kan leva på det sättet hela tiden och älska sig själv om jag säger så ...


Vi alla är mänskliga - alla gör vi misstag. Men försök att göra ditt bästa så respekterar folk det. Men du blir utdömd om du inte försöker.

 

Det sägs att tiden förändrar saker, men man måste faktiskt ändra dom själv.

 

Ordet förlåt  är tydligen fruktansvärt svårt för vissa människor att säga och mena det ...


Den som förlåter utan att glömma har inte förlåtit.


Den som inte kan förlåta andra river upp den bro, som han/hon själv måste gå över.

 

Det vackraste sättet att ändra på sig är att be om förlåtelse.

 

Om man gör fel eller sagt nå som sårar så tillhör det att man ber om förlåt, om man är mänsklig vill säga och har ett hjärta på rätt ställe ...

Vissa människor vågar inte prata med den personen/personerna som det gäller och går istället bakom ryggen på dom och är falska istället, istället för att ta upp det med personen/personerna i fråga och förlåta och gå vidare i livet ... man kan tycka att det är lätt men för vissa är det så in i bomben svårt att förstå tydligen ...


Att rätta sitt uppträdande efter andras mått är att göra sig kläder efter andras mått.


Jag kan tycka att man måste rensa bakom sin egen dörr först innan man ger sig på andra och det betyder att man måste gå tillbaka med sig själv och se hur man har varit och betett sig isjälv i sitt liv ... Det finns människor som sagt och gett mycket saker och ting om sina tankar och funderingar exempelvis om mig och när man går tillbaka i deras liv ,så oj vad mycket det finns att kunna ta upp och säga, Det är det som är så lustigt med vissa människor ,att man kan gå runt och säger en massa saker när man själv har gjort ännu värre saker, jajja men det är deras bekymmer ... "Sanningen hinner alltid i fatt en" Det är ett väldigt bra ordspråk som verkligen stämmer in ...


Nä nu har jag skrivit väldigt mycket idag också, så nu måste jag börja göra någon nytta *asg*


Jag hoppas att ni får en underbar dag och tänk på hur ni själva är =))



Många kramar Ingela



 

 

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards