Alla inlägg under september 2010

Av Ingela - 14 september 2010 09:41

Hejsan på er !



Cecilia Vennersten - Det vackratse

Av Ingela - 14 september 2010 09:08

Hejsan på er !



Sonja Aldèn -För att du finns



Sonja Alden och Shirley Clamp sjunger Du Är Allt (You Are Everything).


Av Ingela - 14 september 2010 08:47

Hejsan på er !


Så här känner jag mig idag ;))



Nu har jag bakat och nu är jag på väg mot nya uppgifter och nya mål *ler*


Igår så vann tjejerna sina två matcher mot Notviken och dom spelade jättebra vilken glädje dom visade alla tjejerna :))

Det ska bli spännande att se nu i helgen deras matcher för dom ska nämligen spela på 7-manna plan då , det har dom inte gjort tidigare så det blir lite större plan att springa på ;) Hoppas att det blir fint väder då så man slipper regn och rusk ;)


Några ord på vägen :


Sann vänskap är evig

 

Du har ett liv var rädd om det

 

Det räcker att du gör så gott du kan ,mer kan ingen begära

 

Ha en bra dag och ni var rädd om varandra Kramar Ingela

 

 

 

 

 

Av Ingela - 13 september 2010 07:41

Hejsan på er !


Hoppas att ni har haft en bra och trevlig helg :))

Jag berättade om en igelkotte som tagit sig in som vi hade lite problem med ;)

Nu i Lördags så hände det i gen men nu var det en annan igelkotte som kom in jag satt i vardagsrummet och ser hur en igelkotte kommer i från köket spatserande mot våran trapp till övervåning ,men när jag rörde på mig fick han bråttom och vände om och sprang mot köket igen ;) så Bengt tog på sig handskar och bar ut den igen :))

   Visst är dom söta ;) men inte så roliga att ha inomhus kanske ;)

Lillgumman spelade match i helgen och resultatet blev 4-4 dom spelade jätte bra :)) och så har vi bakat till matchen för det var vi som hade fikat :)) det var synd att det blev så regnit bara man det gick ju bra i alla fall :)) ... jajja nu ska jag göra mig i ordning och ta mig till stan jag har möte med Annika ska gå igenom lite jobb :)) och sedan är det bara att fara hem och göra i ordning inför lillgummans match i dag dom spelar mot Notviken idag och göra i ordning inför middagen och sedan är det kväll :)Nu ska jag sluta att aitta här och skriva så att jag inte kommer försent men ni ska ha det så bra och ha en fortsatt trevlig dag och kväll ...

Kram Ingela

Av Ingela - 10 september 2010 13:04

Hejsan på er !


I dag är det fredag och solen skiner och fåglarna kvittrar det är ett helt underbart höstväder :))

Jag måste få berätta något som hände i går kväll kl är ca: 19,30 och lillgumman står i badrummet och borstar tänderna och jag befinner mig vid sängen och håller på att bädda färdigt åt lillgumman ,som jag hör världens skrik i från badrummet jag släpper allt och springer dit trodde att lillgumman hade gjort illa sig och där står hon och halvskriker och säger att strumpan rör på sig fram och tillbaka och jag säger vilken strumpa den där och pekar in mot pannrummet och till min förvåning japp strumpan rör på sig *asg* men under strumpan är det en liten igelkotte som tagit sig in via ytterdörren och innan vi fick ut den den hoppade och fräste och levde rövare där inne till slut tog jag kattburen och slängde in lite korv i den och vips hade vi igelkotten i buren och jag stängde den och gick ut med den och den fort som bara attan sprang den sin väg ... snacka om att den fått sitt livs trauma hemma hos oss

*asg* ja vad säger man   


förrutom det så är det bara bra med oss och nu ska jag bege mig ut med Buster och träna honom lite :) och träna själv också sedan är det bara att förbereda middagen vet inte riktigt vad det ska bli till middag men det löser sig säkert ;))


Ni ska ha en bra dag och kväll och även en lång och skön helg :))



                                          Kramar

 

       



Av Ingela - 7 september 2010 15:02

Aldrig ska jag sluta älska dig

 
Jag vet att jag inte är någon skönhet eller så
om du lämnar mig kan jag väl det förstå
för vad har jag ge dig som ingen annan har
jag är ingen särskild medans du är underbar


Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där för mig som jag är där för dig
ge inte upp


Livet är en gåta du är gåtans svar
allt annat må försvinna om du blott stannar kvar
för också när jag tvivlar det känns som allt är slut
jag sjunker ner i hjälplöshet och inte hittar ut


Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där (är där) för mig (för mig) som jag är där för dig
ge inte upp


När jag klantar mig
när jag sviker dig
när jag sabbar och förstör
var kvar ändå
tro för oss två för du vet vad jag än gör
ja vad jag än gör


Så aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där (är där) för mig (för mig) som jag är där för dig
ja jag är där för dig


Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där (är där) för mig (för mig) som jag är där för dig
ge inte upp


Ge aldrig upp
Älskar dig så


Text och musik av Jonas Gardell

Av Ingela - 7 september 2010 14:03

Hejsan på er!


Jag tänkte sätta in lite bilder ;)


   Här är en utav bakverken som vi gjort jag och lillgumman när hon fyllde år i Söndags :)


   Här sitter en del och fikar :)


   Här är lillgumman och Jullan :)


   Här försöker Jullan få sig en puss av sig själv när hon ser sin egen spegelbild på ugnsluckan ;))


   Här handvirkas det för fulla rullar det blev nån meter ;))


   Denna telefon fick lillgumman i födelsedagspresent så nu går hon och väntar på att få hämta den , den kommer med posten i veckan ;) hon har fått beställa den själv när hon fyllde år :)) det var snabb leverans på den beställde den i söndags kommer på Onsdag   bra att det gick så fort ;))


I dag har jag varit och tränat och njutit av vädret som har varit kanon bra för att vara i september tycker jag rena rama sommarvärmen     .

Nu tänkte jag gå och putsa några fönster ... det kan behövas tycker jag :))


                              

Att somna bredvid den man älskar är det bästa som finns , så ta hand om varandra


                                            Kramar

       

Av Ingela - 2 september 2010 11:03

Hejsan på er !


 Även om det är soligt ute så känns det kallt ute tycker jag :)

Nu på morgonen var man i gång kl 06.15 steg upp och tog tidningen och   lite gick och väckte lillgumman och kokade gröt och så gjorde hon sig iordning och for till skolan ... själv har jag suttit och jobba för fulla rullar med datorn :)) och snart ska jag gå och hänga upp lite tvätt som är klart och sätta på en ny maskin sedan måste jag förbereda presenten   åt lillgumman som hon ska få när hon fyller år på Söndag hon blir jätteglad förhoppningsvis *asg*

Jag gjord palt igår och dom blev mumsiga tyckte jag det är alltid gott med nygjord palt :)) Jag hoppar och far hit och dit med vad jag gör och inte gör på dagarna ;) jajja huvudsaken att jag själv förstår vad jag skrivit *asg*


                                              


 


                                                  

                        

                                      

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards