Alla inlägg den 30 juni 2012

:)

Av Ingela - 30 juni 2012 22:15






Av Ingela - 30 juni 2012 18:38

Hejsan på er =)


Idag kan jag bara säga så här ... ;)

Fy bubblan så jä...la kallt det är ;)

Det är snart ett måste att ta fram vinterjackan *ler*

Men nu så blir det en massa värmeljus o krypa ner under en gossig filt tror jag och bara njuta av livet ♥


Foto: Efter en lång dag på blomsterängen med rens och röjjande så känner man sig så här just nu ;)


Men först ska jag skriva lite ;))

Men jag får hoppas att ni har det bra där ute i världen :))


Foto:


Just nu trivs jag så där underbart med livet ... men jag saknar mina älsklingar nå oerhört mycke ♥♥♥ men imorgon får jag träffa dom igen :))


Lite Ditten och Datten ;)


Jag har insett en sak och det är:

När man äntligen skrynklat upp insidan sådär mitt i livet
då är det dags för utsidan att skrynkla ihop sig ;) ♥


Alla människor har absolut sina fel och brister ...

för ingen människa är felfri om man säger så ...

men det som är så jävla tragiskt ...

Jag säger bara så här ... 


En person med stort mått av empati är lättare att manipulera och utnyttja,

denna vill ge av sig själv och få gensvar tillbaka,

En människa (jag kallar denna för psykopaten) ... ser detta som en svaghet och har lärt sig hur man kan vinna makt och fördelar på andras empatiska levnadssätt ...


En människa med stort mått av empati blir alltid i underläge vid ett umgänge med en empatilös person och måste ständigt ta ett steg tillbaka för Fridens skull.


Det är nu lätt att förstå att flykten från psykopaten måste ske fortast möjligt därför att ork och vilja tappas var dag, utan ork kan man bli fast för livet ...

eller tills psykopaten själv väljer ett nytt offer att paratisera på ...


Ett psykopatiskt beteende kan yttra sig på många sätt och är ofta en fördel i klättrandet på karriärstegen, utan empati tillåts även här alla möjliga ojusta metoder för att vinna framgångar både hit och dit ... 


En psykopat plågas aldrig av dåligt samvete och tillåter sig då att behandla andra på ett känslokallt sätt ... och framför allt det är ju att ex: sprida vidare en massa skit som inte ens stämmer överens med sanningen ...


Jag kan säga så här:

Jag står hellre ensam här i livet än umgås med människor som är bakfalska och dubbelmoraliska och gör inge annat än pratar en massa skit om folk hit och dit ...

så enkelt är det ... 

Så ni som känner igen er på beskrivningen (psykopaten) behöver inte ha nån kontakt med mig överhuvudtagen för jag är inte intresserad nånstans ... för ni kan enbart på ren svenska dra åt pipsvängen ...

Det tog mig ett tag att inse ett och annat ... när det gäller vissa människor.

Det finns en mening med allt ... ♥


Vänd dig inte on och se det som

ligger bakom dig,

titta framåt och möt framtiden istället ...... !


Livet är alldelens för kort ...

Ta tag i livet och lev här och nu för vi lever bara en gång ...

 slarva inte bort det på en massa människor som inte vill dig väl och inte vill glädjas med dig ...


 


Nä nu ska jag ta och hoppa in i badet och mysa med lite ljus och massor med VARMT vatten :))


Kramar på er och ha e underbart bra och mysig fortsatt kväll ♥


Kramar Ingela





Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards