Alla inlägg under februari 2011

Av Ingela - 7 februari 2011 17:18

Av Ingela - 7 februari 2011 07:15

God morgon världen!

 

Det är Måndag och vi har en ny vecka framför oss som är oskriven, hoppas att den har nått bra att erbjuda :) Helgen som har varit har varit bra med mycket jobb och nya lärdommar :)

 

Nu tar man en dag i sänder för att se vart det leder, jag tar inte ut något iförväg om man säger så ... jag har snart slut på all hoppets låga och ljuset brinner sakta men säkert ner men jag får väl hoppas att lågan fortsätter att brinna ... Energin som man lägger och lagt ner verkar vara strategin "man tar och tar men man skiter i och ge tillbaka någon" men jag är inte en sådan person som skiter i sånt om man säger så ... Det ända jag kan säga att det är fruktansvärt tragiskt att det finns dom som bara tar och tar och inte verkar bry sig :( Men hoppet att det blir en förändring  kommer att finnas kvar och ingen blir så glad som jag om det blir så :)

 

Idag känner jag att det är en salig massa känslor som är blandade med varandra så det känns lite lättare att skriva ner några tankar och funderingar ;) och ni som har några funderingar och tankar bakom det jag skriver om får gärna höra av sig   ni vet var ni ska få tag i mig ...

så behöver ni inte fundera så mycket på mina tankar och funderingar jag har ....... Det jag inte kan förstå vissa människor kan göra hur som helst vad som helst när som helst och bete sig hur som helst och ingen reagerar på det ... men vissa människor kan knappt visa näsan så är alla på dom som bandhundar ... förklara skillnaden så blir jag glad ;)

 

Nu ska jag ta och göra något helt annat försöka att tänka på mig själv för en gångs skull det var länge sedan sist, men det är svårt att tänka på sig själv när man ser andra mår dåligt om man säger så ... men jag kan ju ta och testa det finns ju andra som tänker så, så varför kan inte jag bli lite ego över mig själv ;) så får man se vart det leder ;)

Nu ska jag ta tag i dagens uppgifter och ärenden ;) så jag tar och avrundar dagens bloggande för en stund :) och hoppas på att ni där ute får en helt underbar dag och sköt om er :))

 

Stora varma kramar Ingela

Av Ingela - 4 februari 2011 09:10

Hejsan på er!

 

Idag är det ingen vanlig dag för det är Pontus födelsedag      Hipp Hipp Hurra för Pontus idag    Varma Grattiskramar från oss till dig :) Love you   

 

Kramar   

Av Ingela - 3 februari 2011 12:49


Av Ingela - 3 februari 2011 12:09

 

Idag är det exakt 8år sedan du somnade in och lämnade våran värld för att fara vidare till en annan värld, saknaden efter dig är fruktansvärt stor, jag vill kunna ge dig en varm kram,få höra ditt glada skratt och dina underbara skämt och få säga till dig, jag älskar dig mamma 

 

Kramar din dotter Ingela

Av Ingela - 3 februari 2011 11:13

Tjenixen på er!

 

Idag börjar jag med att skriva så här :)

 

Några tänkvärda ord på vägen...

 

Det finns ett litet, vackert ord, ej ofta använt på vår jord. Det öppnar dörrar och stillar gråt och stillar själen, det ordet är FÖRLÅT.

 

Den som förlåter utan att glömma har inte förlåtit.

 

Den som inte kan förlåta andra river upp den bro, som han/hon själv måste gå över.

 

Nu till nå helt annat ;) vädret ... vad ska man säga om det, det har börjat snöa igen tycker att det räcker med den varan nu ;) vi har så det räcker och blir över *ler* jajja det är mysigt på sitt sätt :)

 

Jag ska till att börja med lite sådana här måste saker ;) som dansa  med dammsugaren och moppa lite och tvätta, för det verkar som om det inte gör sig av sig själv tråkigt nog, sedan blir det att göra lite middag som vi har att äta, för det måste man ju också tydligen...(äta bör man annars dör man) *ler*

Känns skönt att det är torsdag för då är helgen nära många är lediga och vissa jobbar, och jag tillhör väl dom som ska jobba eventuellt ;) jajja men det är skönt att det blir helg ändå :) 

Imorgon är det kalas för Pontus han fyller 18år och blir storkillen *ler*

stora varma grattiskramar till dig   Nu avrundar jag mig så stora kramar Ingela

 

 

 


Av Ingela - 1 februari 2011 09:35

Hejsan på er!

 

Norrlänningar och temperaturer:

 

+15°C

Tar Stockholmarna på sig mössor, vinterjackor och handskar. Norrlänningen solar, för varmare än så här blir det inte i Norrland.

 

+10°C

Göteborgarna försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus. Norrlänningen planterar blommor i trädgården.

 

+5°C

Malmöbornas bilar vägrar att starta. Norrlänningen cruisar i en Volvo 240.

 

0°C

Vatten fryser till is. Vattnet i Torneälven älven blir lite tjockare.

 

-5°C

Folk i Skåne håller på att förfrysa. Norrlänningen grillar den sista korven före vintern.

 

-10°C

Gävleborna sätter på värmen i sina hus. Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja.

 

-20°C

Stockholmarna flyr till Mallorca. Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit.

 

-30°C

Folk i Malmö dör av kyla och försvinner från jordens yta. Norrlänningen börjar torka tvätten inomhus.

 

-40°C

Stockholm krackelerar sönder i kylan. Norrlänningen köar vid den lokala hembrännarn.

 

-50°C

Isbjörnarna börjar evakuera Nordpolen. F21 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder.

 

-60°C

Torneälven förfryser. Norrlänningen hyr video och stannar inne.

 

-70°C

Den falska norrlänningen flyttar söderut. Norrlänningen blir frustrerad eftersom det inte går att lagra brännvinet utomhus. F21 drar ut på vinteröverlevnadskurs.

 

-183°C

Mikroberna i maten överlever inte. Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.

 

-273°C

ALL atombaserad rörelse stannar. Norrlänningarna börjar säga till varandra "Helvete, vad kallt det känns ute i dag".

 

-300°C

Helvetet fryser till is. Norrläningarna är ensamma.

 

Många kramar Ingela

Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards