Alla inlägg den 22 april 2013

Av Ingela - 22 april 2013 23:16

Godkväll alla gooa o glada människor =)


Kvällen har kommit o natten tar snart över ♥

Oj så jag är pigg ... få se när jag kommer att somna ikväll/natt ... ;)

Jajja det kommer nog att ordna sig förr eller senare tror jag ♥ ;)


Jag kör lite ditten o datten istället ;)


Snäll har knappast varit ett kapitel jag kan skryta med om jag säger så ...

Snarare har snällheten blivit en bidragande orsak till förknippning till

vekhet ... Äkta snällhet är att använda

sitt omdöme och omsätta sin vilja i handling ...

Det finns vissa människor i vår herres hage som har utnyttjat situationen

till sin egen vinnings skull om jag säger så ... och det stör mig nå oerhört ...

Därav vissa människors falskhet om jag säger så ...

Har man en personlighet som är snäll och omtänksam och empatikänsla så är det ännu viktigare att ha förmågan att bedöma människor

och sålla ut dem som inte förtjänar ens snällhet ... 

Omgiven av rätt sorts människor tror jag att man får framgång som "snäll"

Man måste hitta en balans ...Man ska vara snäll, ödmjuk och trevlig men det får inte gå för långt så att det blir på bekostnad av dig själv ...

Man ska vara medgörlig men till en viss gräns som bara du kan dra ...

 samma sak med snäll osv. ...

Man behöver lära sig var gränsen går för sig själv.

Det tog mig tid att göra det ... men jag har hittat och börjat säga nej när det inte känns bra ... Förut var jag en dörrmatta ...

Folk trampade på mig, spottade på mig, slängde bort mig och ändå stod jag där...

Idag har jag inga sådana personer i mitt liv ♥

 Jag har slängt ut och bort dem ... för äkta vänner lämnar en inte när det

stormar och är om jag säger så ...

Sedan är det ... i ärlighetens namn, skillnad på att vara omtänksam och dum-snäll ...

Men det är också ett sätt att skydda sig själv och sin integritet, att inte låta folk utnyttja en ... Man kommer till en punkt där man helt enkelt övergår till att bli realist istället för att vara idealist, eller i värsta fall naiv ... 

Att vara snäll, utesluter inte att kämpa för det man vill eller ta för sig ...

Det handlar bara om att göra det på rätt sätt ...

 Kan man göra det, så är det respekt ...

 Jag är stolt över att vara en sådan person !!!

Men de senaste åren har jag insett att jag måste dra en gräns för mitt eget bästa !!!

Jag kan vara snäll och generös och hjälpsam och omtänksam mm ... utan att bli trampad på :)

Jag litar på min magkänsla idag och jag gör inte saker som inte känns bra ...

Ge och ta är till för att uppnå en balans och harmoni ♥

Nog om snällhet ;))


Nu måste jag ta och gå och lägga mig i snarklådan tror jag så

att jag blir kanske lite trött *ler*


Ha en bra natt o sov så gott alla gooa o glada människor

var ni än befinner er ♥


Kramar Ingela








Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards