Alla inlägg den 10 september 2012

Av Ingela - 10 september 2012 10:31

Hejsan på er =)



Idag är det Måndag och vi har en ny vecka framför oss :))

med nya utmaningar och mål :))



I Lördags så var jag o lill♥ på bio och såg Modig :))



Den var riktigt bra :))


Annars i helgen så har jag jobbat för fulla muggar ;)) så man har inte hunnit med så mycke

annat om man säger så :))


Idag så har man vaknat och fikat frukost

och nu sitter jag här och spanar lite här o där vad som finns i databurken :))



(Hämtat från fb:s sida smulis små mirakel från dagen!)




Lill♥ har åkt på en rejäl förkylning med feber o allt som hör till :((

Så nu är hon nerbäddad i soffan framför tven och sover ♥♥♥

Hoppas att hon får bli frisk fortast möjligen min älskling ♥♥♥


Själv ska jag mog försöka att tvätta lite så att vi får oss nå rena kläder *ler*


Nu i dom senaste inläggen i bloggen så har jag satt in bilder med kloka små ord i bland annat om vänner ...

Det är oerhört viktigt att du har vänner o människor runt omkring dig som ger dig positiv energi för att du ska kunna må bra ♥♥♥


En riktigt god vän är:


 ... Den som ger dig konstruktiv kritik.
Den som står vid din sida när du behöver det som mest.
Den som aldrig berättar något vidare som du sagt i förtroende, oavsett vad som än händer...
Den som respekterar dina gränser och accepterar dig för den du är, även om andra förtalar dig.
 ... Den som bryr sig om sanningen och inte tror blint på vad andra säger om dig.
Den som ger ett ärligt svar när den blir tillfrågad.

En vän är som livets bark ...

Omsluter dig i med och motgång ...

Ger dig näring och låter dig växa ...

 


 En dålig vän

är den som saknar ovanstående kvalitéer och utnyttjar dig bara när det passar hennes eller hans egna syfte ...




Det är min syn på hur vänner ska vara ...

Jag har blivit otroligt sårad av vissa människor i vår herres hage och ...




och


misstag gör vi alla ...


Men inte när man går in för att baktala människor och prata bakom ryggen ...

 då är det något helt annat ....

och speciellt människor som TROR sig veta saker och ting som egentligen inte vet ett skit om någonting .............. Ja fy bubblan ...

Nä ta och sopa rent framför sin egen dörr först är det ända jag kan säga ...


Lär dig säga NEJ

och att sätta gränser i tid ...

Låt inte någon utnyttja eller trampa på dig ...

Ge dig själv tid att hitta din egna oas ♥

Låt hjärtat leda dig ... ♥ det vet vad som känns rätt för dig ♥♥♥


 ♥



Nu ska jag ta och göra lite annat än att sitta här ;)


Kram på er och ta vara på vänskapen som ni har ♥


Kramar Ingela






Presentation


Styrka kommer inte från att vinna.
Din kamp utvecklar din styrka.
När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp,
det är styrka. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards